Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny malých aut se liší až dvojnásobně

aktualizováno 
Tuzemský trh dává zájemcům o malá a miniauta vybrat ze zhruba dvaceti vozů.
Tuzemský trh dává zájemcům o malá a miniauta vybrat ze zhruba dvaceti vozů. K nejmenším automobilům, které nesou označení minivozy, patří Fiat Seicento, Renault Twingo a Ford Ka. Na hranici mezi malými a miniauty se díky svým rozměrům pohybují Citroën Saxo, Daewoo Matiz a Toyota Yaris. Ostatní kompaktní automobily včetně Škody Fabia spadají spíše do třídy malých aut a jejich cena se pohybuje okolo 300 tisíc korun. Výjimkou je Audi A2, jehož cena je dvojnásobná. Přehled nejlevnějších aut zdejšího trhu uvádí kromě částek uvedených v nabídce automobilek i cenu MF DNES. Ta zahrnuje bezpečnostní výbavu, která je na západ od české hranice většinou samozřejmostí v základní ceně automobilu. Jde o oba přední airbagy a ABS. Jejich přínos pro bezpečnost posádky je tak velký, že by tyto doplňky neměly chybět v žádném autě, ale v Česku se za ně připlácí. Do ceny MF DNES je zahrnuta i základní praktická výbava auta - posilovač řízení, dělená zadní sedačka a centrální zamykání. Zájemci o nový vůz nabízí nejpraktičtější možnost Škoda Auto. Každý prvek doplňkové výbavy lze u Fabie objednávat zvlášť, zatímco u ostatních automobilek je občas nutné doplňky kupovat v dražších paketech. Jinými slovy - když zákazník zvolí pro svůj vůz například centrální zamykání, nezbývá mu než přikoupit třeba i elektrické ovládání zrcátek. Cena MF DNES je spočítána pro pětidveřové verze vozů, výjimkou jsou automobily, které se vyrábějí pouze jako třídveřové. Pokud není cena MF DNES v přehledu uvedena, znamená to, že k takovému vozu neexistuje možnost dokoupit některý z uvedených bezpečnostních nebo komfortních prvků.
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.