Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

  12:39aktualizováno  12:39
Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Renault Twingo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex, která se zabývá oceňováním vozidel.

„Tyto rozdíly jsou dané právě třídou vozidel, kdy se ve vyšší střední třídě seskupují nadstandardně vybavená vozidla s vyšší výchozí cenou a vyššími provozními náklady. Tato vozidla vzhledem k délce provozu ztrácejí svoji hodnotu nejrychleji,“ uvedl analytik Audatexu Ladislav Smrčka. Vysoká vybavenost vozidel může u ojetin znamenat zvýšené riziko závady a vyšší jsou také nároky na servis. Servisy mají rozdílné sazby pro auta různých kategorií, samozřejmě platí čím luxusnější auto, tím dražší.

Fotogalerie

Nejméně na hodnotě ztrácejí minivozy, jako je například Toyota Aygo, Škoda Citigo, Renault Twingo nebo VW Up!. Jejich zůstatková hodnota po prvním roce provozu je 78 procent, po čtyřech letech 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent. Auta vyšší střední třídy, kam patří Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Hyundai i40 nebo Škoda Superb, mají propad cen v prvním roce až o devět procentních bodů vyšší proti ostatním třídám. V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů.

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým...

OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Veteránský závod Pražská noblesa

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v...

Vizionář Roy Lunn postavil Ford GT40, Jeep Cherokee i tryskokamion

Ford GT40

V srpnu na Floridě ve 92 letech zemřel Roy Lunn. Muž, díky kterému je na světě nejen Ford GT40, ale i létající auto...

Mercedes Třída E 2,0...
Mercedes Třída E 2,0...

r.v. 2017, naj. 15 700 km, diesel
1 078 440 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.