Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější ojetiny jsou v Polsku a Maďarsku, drahé v Rakousku

  15:41aktualizováno  15:41
Pro většinu nejprodávanějších ojetých aut se v regionu střední Evropy vyplatí zajet do Maďarska nebo Polska, kde jsou nejlevnější. Naopak nejvyšší ceny jsou v Rakousku a spíše dražší ojetá auta jsou i v Německu. Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex Systems, která monitoruje trh s ojetými vozy.

Škoda Octavia | foto: Škoda

Pokud se český zájemce rozhodne koupit některou z nejrozšířenějších ojetin v Maďarsku, může proti domácímu trhu ušetřit až čtvrtinu ceny, v Polsku pak pětinu. Naopak v Rakousku není výjimkou vyšší cena proti ČR o deset až 20 procent, v Německu řádově o jednotky procent. Na Slovensku se ceny proti ČR liší do pěti procent.

V Německu je nouze o starší octavie

V Německu jsou podle analýzy autobazaru AAA Autu vyprodané Octavie I a II. "V Německu po předchozím razantním zdražení z nabídky ojetých vozů téměř vymizely automobily Škoda Octavia I a II. Ty přitom dlouhodobě patřily mezi nejčastěji importované starší ojeté vozy, dovážené ze zemí Evropské unie," popisuje Michal Häckl z AAA Auto. "Přestože cena vozů Škoda Octavia I a II od srpna 2015 na německém trhu stále stoupala a dosáhla meziměsíčního růstu kolem 6 %, je i při vyšších cenách momentálně téměř nemožné zmíněné modely sehnat. Proto klesá i jejich atraktivita pro import zpět do země výroby," vysvětluje. Podle generální ředitelky AAA AUTO Karolíny Topolové je v České republice cena těchto modelů stabilní.

Audatex pro porovnání vybral Škodu Octavii, Volkswagen Golf, Ford Focus a Hyundai i30. Pro srovnání byla u každého modelu použita vozidla stáří tři a 12 let.

„Je zřejmé a nebude pro nikoho velkým překvapením, že výší průměrné obvyklé ceny ojetého vozidla je pro nás nejbližší slovenský trh, kde až na tříletého golfa a tříletou ojetinu Hyundai činí rozdíl do pěti procent. Podobná situace je i u porovnání cen ojetých vozidel na českém a německém trhu, kde pouze u tříletého golfa zaplatíme v Německu o 13 procent vyšší cenu. Naopak 12letý Ford Focus na německém trhu má průměrnou obvyklou cenu o šest procent nižší než u nás,“ uvedl Ladislav Smrčka z Audatexu. U Rakouska jsou podle Smrčky ceny ojetých vozidel výrazně vyšší, zejména u zánovních tříletých ojetin. „U těchto vozidel je průměrná obvyklá hodnota až o 20 procent vyšší než totožných vozidel v Čechách. Tento rozdíl je dán zejména vysokými výchozími cenami nových vozidel a všeobecně známou kvalitou rakouských ojetin. U vozidel starších se tyto vlivy zmenšují a hodnoty ojetých 12letých vozidel se již téměř shodují se stavem na českém trhu,“ dodal.

Přehled reflektuje pouze aktuální průměrné ceny ojetých automobilů bez dalších nákladů, které by byly spojené s případným nákupem nebo prodejem vozidla v zahraničí, jako jsou náklady na dopravu vozidla či místní poplatky a daně. Tyto další náklady nám mohou v určitých případech vidinu výhodného nákupu či prodeje pokazit.

Srovnání cen ojetých aut
Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Extraligu nejdražších auta světa ovládá Ferrari

Ferrari 250 GTO

Stará auta nejsou jen pro zlost, protože jejich údržba leze do peněz. Naopak se ukazuje, že auta je umí zhodnotit lépe...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

VIDEO: Hrdinu první světové války znali i českoslovenští legionáři

Nákladní automobil Fiat 18 BLR z roku 1918 ze sbírek VHÚ Praha

Fiat 18 je jedním z hrdinů první světové války. Stoleté nákladní auto získalo Vojenské technické muzeum v Lešanech....

Najdete na iDNES.cz