Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cerato - Kia sází na jistotu. Uspěje?

  15:31aktualizováno  15:31
Ve stínu tokijského autosalonu se v Asii odehrála jiná automobilová sláva. Mezinárodní korejský autosalon hostil jihokorejský Busan (Pusan) a měl také co nabídnout. Nejstarší domácí automobilka Kia zde poprvé představila nejnovější přírůstek své modelové řady - cerato. Předpremiéra nového kompaktu pro Evropu rozhodně nesmí zůstat bez povšimnutí.

Nový model míří do nejnabitějšího segmentu vozů, kterým je  nižší střední třída. Tu okupují především Ford Focus, Opel Astra a VW Golf, u nás pak Škoda Octavia.

Cerato je veskrze evropský model, vždyť právě na starém kontinentu je největší odbytiště vozů této kategorie. Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Automobilka přiznává, že nový model byl navržen a konstruován zejména s ohledem na požadavky a vkus evropských zákazníků, stejně jako Sorento nebo nový mini vůz Picanto. I přesto je na první pohled patrné, jaké národnosti cerato je. Nová Kia je vůz klasické koncepce a klasického "asijského" vzhledu, který neurazí, ale ani nic převratného nepřináší.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských

Slovo CERATO pochází z řečtiny a v překladu znamená „vrchol“ či „štít“.

provedeních - jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové. Není bez zajímavosti, že cerato bude vůbec prvním klasickým "osobákem" automobilky Kia "požírajícím" naftu. Dvojice šestnáctiventilových benzinových motorů bude dodávána v objemech 1,6 a 2,0 litru. Větší z nich bude pracovat se systémem proměnného časování ventilů (CVVT). O turbodieselové jednotky se systémem přímého vstřikování paliva common rail o obsazích 1,5 a 2 litry se Kia podělí s mateřskou automobilkou Hyundai.

Oficiální světová premiéra 4 dveřového modelu (sedan) proběhne na lednovém autosalonu v Detroitu, evropská také v lednu během autosalonu v Bruselu. Světová premiéra pětidveřové verze (hatchback) se pak odbude v rámci ženevského autosalonu začátkem března.

Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských provedeních, a to jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.