Cerato - Kia sází na jistotu. Uspěje?

  • 34
Ve stínu tokijského autosalonu se v Asii odehrála jiná automobilová sláva. Mezinárodní korejský autosalon hostil jihokorejský Busan (Pusan) a měl také co nabídnout. Nejstarší domácí automobilka Kia zde poprvé představila nejnovější přírůstek své modelové řady - cerato. Předpremiéra nového kompaktu pro Evropu rozhodně nesmí zůstat bez povšimnutí.

Nový model míří do nejnabitějšího segmentu vozů, kterým je  nižší střední třída. Tu okupují především Ford Focus, Opel Astra a VW Golf, u nás pak Škoda Octavia.

Cerato je veskrze evropský model, vždyť právě na starém kontinentu je největší odbytiště vozů této kategorie. Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Automobilka přiznává, že nový model byl navržen a konstruován zejména s ohledem na požadavky a vkus evropských zákazníků, stejně jako Sorento nebo nový mini vůz Picanto. I přesto je na první pohled patrné, jaké národnosti cerato je. Nová Kia je vůz klasické koncepce a klasického "asijského" vzhledu, který neurazí, ale ani nic převratného nepřináší.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských

Slovo CERATO pochází z řečtiny a v překladu znamená „vrchol“ či „štít“.

provedeních - jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové. Není bez zajímavosti, že cerato bude vůbec prvním klasickým "osobákem" automobilky Kia "požírajícím" naftu. Dvojice šestnáctiventilových benzinových motorů bude dodávána v objemech 1,6 a 2,0 litru. Větší z nich bude pracovat se systémem proměnného časování ventilů (CVVT). O turbodieselové jednotky se systémem přímého vstřikování paliva common rail o obsazích 1,5 a 2 litry se Kia podělí s mateřskou automobilkou Hyundai.

Oficiální světová premiéra 4 dveřového modelu (sedan) proběhne na lednovém autosalonu v Detroitu, evropská také v lednu během autosalonu v Bruselu. Světová premiéra pětidveřové verze (hatchback) se pak odbude v rámci ženevského autosalonu začátkem března.

Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských provedeních, a to jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové.