Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čerpací stanice reagují na špatné výsledky různě

aktualizováno 
-
Majitelé některých pump ihned poté,co se dozvěděli výsledky testu paliv MF DNES,začali uvažovat o změnách v dovozu pohonných látek. Společnost OMV podle vedoucího marketingu Milana Škorpíka ukončila smlouvu s dopravcem, který v den odběru vzorků palivo k pumpě přivezl. Zástupci menších pump narážejí podle svých slov na problém drahých zkoušek, které tak pravidelně mohou dělat pouze velké firmy.

Milan Škorpík, vedoucí marketingu OMV: V případě špatné nafty ve Starém Městě se jedná o chybu lokálního dopravce. Okamžitě jsme jej vyřadili ze seznamu smluvních přepravců naší společnosti. Proti případné nízké mazivosti nafty se bráníme tím, že do paliva přidáváme speciální přísadu.

Václav Loula, obchodní ředitel Benziny,a.s.: Mohu zodpovědně prohlásit, že máme kvalitu paliv pod kontrolou. Pravidelně testujeme vzorky, výsledky ukazují, že podíl těch, které nevyhovují, je méně než jedno procento. My naftu aditivujeme, čímž předcházíme možným problémům s mazáním vstřikovacího čerpadla. Když odhalíme naši pumpu se špatným palivem, okamžitě zastavíme prodej a obnovíme ho až po načerpání nového paliva.

Jiří Veselý, ředitel Benziny,s.p.: Se všemi dodavateli pohonných hmot máme smlouvu s tím, že oni ručí za kvalitu. Pokud dojde k jejímu porušení, přenášíme odpovědnost na ně. Čas od času dochází podle našich testů k tomu, že dostáváme špatné palivo, z toho pak vyvozujeme důsledky.

Josef Koloc,majitel čerpací stanice Koloc Oil: Já vaše testy nemohu posoudit. Co dostaneme, to prodáváme,nevím, co bych k tomu řekl. Děláme si zkoušky na zámrz a v tom dopadá nafta dobře. Ještě nevím jak se zachováme, uvidíme, jaký to bude mít dopad na tržby. Vzorky ale může odebírat jen instituce k tomu určená, nějaké noviny nás v zásadě nezajímají. Já bych vám doporučoval, abyste si s tím moc nehráli, jde o dost velké peníze.

Jiří Ondra, jednatel firmy vlastnící pumpy Tank ONO: Samozřejmě, že odpovídáme za kvalitu benzinu i nafty. My si děláme rozbory namátkově, tehdy v červenci (po prvním testu paliv MF DNES, ve kterém nafta od pumpy Tank ONO nevyhověla normě, pozn. red.) jsme si zkoušky dělali. Jednou v nich nafta vyhověla, potom zase ne,nakonec jsme se rozhodli, že zůstaneme u stejného dodavatele. Problém je, že zkoušky nejsou levná záležitost, stálo nás to tehdy pět tisíc korun. Teď budeme kontaktovat dodavatele, něco s tím musíme udělat.

Luděk Sirůček, majitel čerpací stanice BSV Voleč: Budu se muset obrátit na dodavatele,ti mi dali atest, já si nic dalšího nezjišťuji. Sám si zkoušky nedělám, ono to něco stojí. Pokud je to tak, jak říkáte,změním dodavatele.

Autor:


Témata: Normy, OMV, Tank ONO


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.