Čerpací stanice reagují na špatné výsledky různě

-
Majitelé některých pump ihned poté,co se dozvěděli výsledky testu paliv MF DNES,začali uvažovat o změnách v dovozu pohonných látek. Společnost OMV podle vedoucího marketingu Milana Škorpíka ukončila smlouvu s dopravcem, který v den odběru vzorků palivo k pumpě přivezl. Zástupci menších pump narážejí podle svých slov na problém drahých zkoušek, které tak pravidelně mohou dělat pouze velké firmy.

Milan Škorpík, vedoucí marketingu OMV: V případě špatné nafty ve Starém Městě se jedná o chybu lokálního dopravce. Okamžitě jsme jej vyřadili ze seznamu smluvních přepravců naší společnosti. Proti případné nízké mazivosti nafty se bráníme tím, že do paliva přidáváme speciální přísadu.

Václav Loula, obchodní ředitel Benziny,a.s.: Mohu zodpovědně prohlásit, že máme kvalitu paliv pod kontrolou. Pravidelně testujeme vzorky, výsledky ukazují, že podíl těch, které nevyhovují, je méně než jedno procento. My naftu aditivujeme, čímž předcházíme možným problémům s mazáním vstřikovacího čerpadla. Když odhalíme naši pumpu se špatným palivem, okamžitě zastavíme prodej a obnovíme ho až po načerpání nového paliva.

Jiří Veselý, ředitel Benziny,s.p.: Se všemi dodavateli pohonných hmot máme smlouvu s tím, že oni ručí za kvalitu. Pokud dojde k jejímu porušení, přenášíme odpovědnost na ně. Čas od času dochází podle našich testů k tomu, že dostáváme špatné palivo, z toho pak vyvozujeme důsledky.

Josef Koloc,majitel čerpací stanice Koloc Oil: Já vaše testy nemohu posoudit. Co dostaneme, to prodáváme,nevím, co bych k tomu řekl. Děláme si zkoušky na zámrz a v tom dopadá nafta dobře. Ještě nevím jak se zachováme, uvidíme, jaký to bude mít dopad na tržby. Vzorky ale může odebírat jen instituce k tomu určená, nějaké noviny nás v zásadě nezajímají. Já bych vám doporučoval, abyste si s tím moc nehráli, jde o dost velké peníze.

Jiří Ondra, jednatel firmy vlastnící pumpy Tank ONO: Samozřejmě, že odpovídáme za kvalitu benzinu i nafty. My si děláme rozbory namátkově, tehdy v červenci (po prvním testu paliv MF DNES, ve kterém nafta od pumpy Tank ONO nevyhověla normě, pozn. red.) jsme si zkoušky dělali. Jednou v nich nafta vyhověla, potom zase ne,nakonec jsme se rozhodli, že zůstaneme u stejného dodavatele. Problém je, že zkoušky nejsou levná záležitost, stálo nás to tehdy pět tisíc korun. Teď budeme kontaktovat dodavatele, něco s tím musíme udělat.

Luděk Sirůček, majitel čerpací stanice BSV Voleč: Budu se muset obrátit na dodavatele,ti mi dali atest, já si nic dalšího nezjišťuji. Sám si zkoušky nedělám, ono to něco stojí. Pokud je to tak, jak říkáte,změním dodavatele.


Témata: OMV, Tank ONO