Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čerstvý vítr z Japonska: Honda Accord

  12:15aktualizováno  12:15
Francouzskou metropoli si volí k výstavním premiérám nejen domácí automobilky ale také Japonci. Dne 26. září se na veřejnosti poprvé představí nový accord, sportovní sedan japonské Hondy. Novinka přichází s dvěma novými motory, štíhlými liniemi karosérie a také s ambicemi. S ambicemi ukrojit větší koláč trhu nejen v Japonsku a USA, ale také na Starém kontinentu.

Accord modelového roku 2003 se vyznačuje dlouhými liniemi karosérie, které ještě zvýrazňuje tvar světel. Úzké přední světlomety shora ohraničuje vodorovná čistě řezaná hrana kapoty, naopak dolní část u nárazníků je prudce sešikmená směrem do středu. Zadní svítilny jsou v porovnání s předchozími úplně jiné. Designéři nově navrhli horizontálně vedený světelný pruh přerušený pouze prostorem pro poznávací značku. Z boku accord zaujme výraznou šípovitostí a také chromovanou linkou ohraňičující okna dodávající Japonci punc významnosti. Podtrženo a sečteno: accord získal skvělé aerodynamické vlastnosti. Koeficient cx udává hodnotu 0,26, což potvrzuje, že Honda na tomto poli umí.

Záměr konkurovat luxusnějším evropským automobilům potvrzuje další prodloužení karosérie. Ta si připsala zhruba sedm centimetrů, což se projevilo především zvětšením zavazadlového prostoru. V interiéru již méně, neboť rozvor čítající 2668 mm zůstal nezměněn.

Práce designérů ladí s úsilím konstruktérů motorů. Pod kapotou jsou totiž dva nové relativně výkonné zážehové motory DOHC i-VTEC, které mají potvrdit sportovní charakter vozu. Dvoulitr s výkonem 114 kW (155 k) a maximálním točivým momentem 190 Nm při 4500 ot/min bude zatím základní variantou. Sportovněji založení řidiči nechť zapřemýšlí o čtyřválci 2,4 dosahujícím nejvyššího výkonu 140 kW (190 k) a točivého momentu 220 Nm též při 4500 ot/min. Tento motor bude standardně dodáván s šestistupňovým manuálním řazením, přičemž v příplatkové výbavě bude k dispozici i pětistupňová automatická převodovka se systémem sekvenčního řazení. Automat vedle pětistupňového manuálu bude k dispozici také u levnější dvoulitrové verze.

K pohonným jednotkám je to zatím bohužel vše. Pokud bude ale Honda chtít získat širší spektrum zákazníků, bude muset paletu motorů rozšířit. Zatím se v zákulisí hovoří o novém dieselu 2,2 se 103 kW (140 k), který je prý dílem výhradně konstrutérů značky.

Proslýchá se také o bohaté základní výbavě. Ta by měla zahrnovat například automatickou klimatizaci, ABS, brzdového asistenta a vedle dvou předních plnoobjemových airbagů i dvojici bočních a hlavových. Může se ale stát, že nakonec ještě dovozci v jednotlivých zemích výbavu trhu přizpůsobí.

A kdy se novinka objeví na českých silnicích? Tuzemský zástupce Hondy předpokládá, že česká premiéra se odbyde v průběhu jara příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.