Chytré palubní systémy
Samozřejmým trendem, který CES 2021 ukázal, je postupné rozšiřování displejů prakticky po celé kabině. Zlehka začalo BMW, které naznačilo, jakým směrem se vydá jeho palubní systém iDrive. V rámci CESu u něj automobilka oslavila dvacáté výročí jeho existence: iDrive se totiž poprvé objevil v modelu řady 7 v roce 2001. Novou generaci palubního systému, který samozřejmě už od té doby prošel celou řadou iterací, přiveze na trh nové elektrické SUV BMW iNext.
Mnichovská automobilka naznačuje, že v nové generaci projde změnou jak samotné uživatelské prostředí (ať už z hlediska grafiky, nebo uspořádání), tak především budou hrát roli nové technologie. BMW přitom nemluví o „umělé inteligenci“, ale o „digitální inteligenci“, což možná trochu lépe vystihuje podstatu věci a aktuální technické možnosti. Každopádně se firma tváří, že by interakce s autem měla být (nejen) v případě hlasových pokynů přirozená a že auto bude mít přístup k datům, ke kterým se řidič běžně nedostane a nic by mu vlastně tato data neřekla. Jenže iNext, nebo spíše tedy budoucí iDrive systém, z nich dovede vyvodit celou řadu užitečných informací, jako například obsazenost parkovacích míst v cíli cesty.
Konkurenční Mercedes-Benz se pak rozmáchnul právě s displeji. Automobilka předvedla, jak bude vypadat palubní deska chystaného elektrické luxusního sedanu EQS. Řešení nazvané MBUX Hyperscreen je v podstatě skleněným panelem nejen přes celou šířku palubní desky, ale také přecházejícím do středové konzoly. V elektrické variantě sedanu třídy S máme zároveň také očekávat nové chytré technologie, kterým mercedes říká „Travel Knowledge“.
Zároveň v ovládání dává Mercedes důraz na to, aby nemusel uživatel příliš vstupovat do různých podmenu, důležité funkce se snaží nabídnout přehledně hned v první vrstvě uživatelského prostředí. Nový panel s obřími displeji také disponuje haptickou odezvou na dotyk (dopodrobna si ji prohlédněte zde).