Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi dostali chuť na sportovní auta

  10:44aktualizováno  10:44
Prodeje sportovních vozů meziročně stouply téměř o čtyřicet procent. Od ledna do října přibylo 22 nových ferrari.

Ilustrační foto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Chtěl jsem jezdit jen přes léto, ale už jsem si koupil zimní gumy. Nejde přestat,“ říká majitel poradenské firmy z Prahy, který si letos koupil sportovní Porsche Cayman.
Stejné nutkání zažívá stále více Čechů.

Jen letos za prvních deset měsíců přibylo na silnicích oproti stejnému období loňského roku 242 sporťáků. Mezi nimi také dvaadvacet vozů Ferrari.

Trh bude dále růst...
"Luxusní a sportovní segment v Česku stále roste a má velký potenciál,“ říká Josef Roider, šéf firmy Porsche Inter Auto CZ, která vede žebříček tuzemských prodejců osobních vozů v Česku.

Kromě Porsche nabízí totiž také značky Audi, Volkswagen a Škoda.

Podle údajů Svazu dovozců automobilů od ledna do října lidé koupili 873 nových sportovních vozů, což představuje 38procentní nárůst v porovnání s minulým rokem.

Kromě většího apetitu Čechů utrácet za tím stojí také širší výběr sportovních modelů hlavně u Audi aBMW.

Statistika přitom nezahrnuje jen drahé čistokrevné sporťáky, ale také dostupnější modely, jako je Nissan Micra C+C, Opel Tigra nebo Hyundai Coupé, jejichž cena se pohybuje kolem půl milionu.

"Supersportů“ Ferrari se v meziročním srovnání prodalo o šest víc. Lamborghini zatím drží loňskou stopu s devíti prodanými auty, stejně tak britský Aston Martin se čtyřmi kusy.

Mimo běžnou statistiku stojí jediné Bugatti Veyron v Česku, vůz předního tuzemského developera Radima Passera, který za něj letos utratil přibližně 37 milionů korun.

Výhodou bugatky je, že může jet přes čtyři sta kilometrů v hodině a již dnes má zřejmě vyšší cenu, než za ni Passer zaplatil. Kvůli omezené třísetkusové sérii totiž její cena na rozdíl od běžné konfekce neklesá.

... a závist také
K nepřejícnosti majitelů méně zdatných automobilů ale stačí mnohem méně.

"Ani jsem netušil, jak budou lidé závidět. Už mi jednou propíchli pneumatiku, do řady aut mě nikdo nepustí,“ říká o nákupu Porsche Cayman, které stojí přibližně jeden a půl milionu korun, již zmíněný podnikatel. Kvůli závisti nechce být jmenován.

Nákupu nelituje, zároveň ale odhaluje prodejní "fígle“ dealerů drahých vozů.

"Váhal jsem, ale hned na druhé návštěvě mi půjčili auto na víkend. To rozhodlo,“ říká muž, který na dodání na míru sestaveného automobilu čekal pět měsíců.

Prodejní praxi se zákazníkem "rychle za volant“ neprovozují jen u Porsche, ale u všech tradičních automobilek.

Úspěchy s ní slaví při prodeji sportovních modelů hlavně BMW, Audi a Alfa Romeo.

Na zkušební jízdu "doplatil“ také šéf GTS Novery Milan Rusnák, který řídí tmavomodré Porsche 911 Turbo. Původně zamýšlel koupit slabší a levnější model, ale svezení ho přesvědčilo o opaku.

Samotné prodeje sportovních vozů Porsche letos stagnují, stejně jako loni se jich za uplynulých deset měsíců prodalo 55 kusů.

Bilanci automobilky v Česku ale podstatně vylepšují terénní modely Cayenne, z nichž mnoho jezdí se "zlatou“ mřížkou za zadními sedadly.

Podnikatelé je totiž vykazují jako polonákladní auta ve skupině N1, čímž se vyhnou placení DPH. V "odděleném užitkovém prostoru“ Porsche Cayenne se ale nacházejí spíše drahé aktovky a sportovní výbava než malířské štětky nebo instalatérské nářadí.

Luxus na vzestupu

Jak přibývá sporťáků

loni

631

letos

873

rozdíl

242 (+ 38,3 %)

Klub vyvolených

loni

letos rozdíl

Aston Martin

4 4 0 %
Bentley 26 25 -3,8 %
Bugatti 0 1 100 %
Ferrari 16 22 37,5 %
Jaguar 71 108 52,1 %
Lamborghini 9 9 0 %
Maserati 9 14 55,5 %
Porsche 104 136 30,7 %
Rolls Royce 1 0 100 %

Poznámka: Srovnání za prvních deset měsíců letošního a loňského roku

Pramen: Svaz dovozců automobilů

Autoři: ,






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.