Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi letos nekupují luxusní auta

  11:39aktualizováno  11:39
Pokud má Čech několik milionů korun na nákup svého vysněného auta, nekoupí si symbol luxusu rolls-royce, ale spíše sportovnější ferrari, maserati, porsche nebo jaguar. Nový rolls-royce si v tuzemsku nikdo nekoupil již nejméně tři roky a podobná situace je i u značky Bentley.

Ceny nových rollsů se pohybují od devíti milionů do 12 milionů korun, italský červený sporťák se vzpínajícím se koněm ve znaku lze pořídit i za méně než polovinu.

Prodejci luxusních aut nemají v Česku letos moc dobrý rok. Výrazně poklesl zájem o velké osobní vozy a auta do terénu.

Podle údajů Svazu dovozců automobilů klesl prodej vozů vyšší střední třídy více než o čtvrtinu a odbyt luxusních aut se snížil téměř o třetinu.

Kategorie terénních aut zaznamenala propad o dvě pětiny.

Daně způsobily své

Pokles zájmu ve vyšší střední třídě, kam patří třeba Škoda Superb či Audi A6, nebo v luxusní třídě, kterou reprezentuje Audi A8 či Mercedes Benz S, může podle člena výboru svazu dovozců Lubomíra Tvardíka souviset se zavedením devítisettisícového limitu pro odpočet DPH na nákup limuzín pro firemní účely.

Jaké poklady skrývají české garáže? 
Čtěte ZDE

Téměř pětina trhu patří letos vozům střední třídy.

Nejlépe se prodávala Škoda Octavia, kterou si vybralo 12 870 zájemců, a obsadila tak celkově druhé místo bez ohledu na třídy. Následoval Volkswagen Passat s prodejem 1216 aut a Ford Mondeo se 790 vozy.

Téměř 14 procent na trhu patřilo vozům nižší střední třídy, kde kraluje Volkswagen Golf. Těch se prodalo 2681, druhý byl Ford Focus s odbytem 1474 vozů a třetí Peugeot 307 s 1263 prodanými auty.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.