Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bílá je po letech dobrá. Češi si kupují nejvíc bílých aut v historii

  12:43aktualizováno  12:43
Bílá je nejoblíbenější barvou Čechů při nákupu nového auta. Před lety to přitom byla opomíjená barva, v které si lidé kupovali auto většinou kvůli nižší ceně nebo proto, že jim to bylo jedno.

Nová Škoda Citigo, v bílé barvě | foto: Škoda

Podle statistik Svazu dovozců automobilů ale mělo loni bílou barvu mělo loni 21,6 procent všech prodaných aut. Ještě před dvěma roky to bylo téměř o polovinu méně. Na druhém místě je šedá, na třetím červená barva.

"Bílá je módní záležitost, stejně jako dříve byla populární stříbrná metalíza," říká tajemník SDA Pavel Tunkl. Podle prodejce Radka Donnera z NH CAR je to i tím, že výrobci začali bíle lakovat i ostatní části vozu, například nárazníky. "Je to i dobrá barva pro případné polepy, pokud auto kupují firmy," dodal Donner. Některé automobilky už bílou barvu nabízejí za příplatek.

Je to dobrá zpráva i pro bezpečnost na silnici. "Význam barvy není dobré přeceňovat, ale bílá patří určitě k těm bezpečnějším," říká mluvčí automotoklubu Michaela Škardová.

Nejprodávanější barvy roku 2012

bílá - 37 569

šedá  - 30 793

červená - 24 762

ostatní - 21 729

černá - 20 643

modrá - 19 584

hnědá - 18 929

Bílá barva automobilu může mít také vliv na spotřebu. více v článku Úsporná jízda: černé auto žere víc než světlé

Mění se i názor lidí na malá auta

Po třech letech poklesu loni výrazně stoupl také podíl nejmenších a současně i nejlevnějších vozů na celkovém počtu nově registrovaných aut. Za rok jejich prodeje stouply o více než 70 procent. Mají o ně zájem hlavně senioři, případně jsou dalším vozem do rodiny.

Loni Češi koupili 7 118 nejmenších aut, o rok dříve jen čtyři tisíce. Podíl na celkových prodejích tak přesáhl čtyři procenta. Svého vrcholu prodeje nejmenších aut dosáhly v roce 2008, od té doby až do loňska prodeje padaly. K nárůstu výrazně přispěl nástup modelu Škoda Citigo, který automobilka začala nabízet na podzim 2011. Loni se stala v této třídě bezkonkurenčně nejprodávanějším modelem.

Minivozy byly dříve v oblibě hlavně kvůli ceně, dnes lákají i na velmi dobrou výbavu běžnou dříve jen ve větších autech. "Stále více lidí si uvědomuje, že pro své potřeby vlastně větší auto nepotřebuje," dodal Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.