Michalu Vlčkovi je devatenáct let, Janu Rambouskovi ještě o dva roky méně.
"Věk nehraje roli, mladší lidé mají větší představivost," věří Rambousek, který studuje v Plzni elektrotechnickou průmyslovku a přivydělává si tvorbou počítačové grafiky, webových stránek a firemních log.
"Tím se dá celkem dobře uživit," dodává Rambousek.
K návrhům aut se zatím profesionálně nedostal, ale úspěch u Peugeotu pro něj i pro Vlčka může být dobrou vizitkou do budoucna.
"Podle Francie jsou návrhy obou velmi dobré," uvádí Lucie Kučerová z českého zastoupení Peugeotu, podle níž v uplynulých třech ročnících Češi ještě nebodovali.
CZECH MADE PEUGEOT. Originální návrhy peugeotů budoucnosti, s nimiž se Michal Vlček a Jan Rambousek probojovali do finále designérské soutěže . Tery (nahoře) má být terénním vozem příštích věků a Vlčkovo městské vozítko má jezdit, až auta ovládne vodíkový pohon. |
Devatenáctiletý Vlček, student prvního ročníku katedry designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové ve Zlíně, navrhl pravý opak - městské vozítko jen pro jednoho pasažéra s motorem uvnitř kol pro dobu, kdy místo benzinu budou auta jezdit na elektřinu či vodík. "Ve škole říkali, že pokud si něco podobného sami najdeme, určitě nás podpoří," říká Vlček, který na svých webových stránkách vystavuje například i studii "supersportovního" audi a návrhům aut se chce v budoucnu věnovat profesionálně. "Ale konkurence je veliká," připouští.
Design, považovaný za cestu k většímu pokroku a hlavně většímu bohatství ekonomiky, sice podle něho v Česku zatím nemá takové postavení jako na Západě, situace se však zlepšuje. "Je pravda, že když se něco tvoří, většina věcí přichází zvenku, z Anglie nebo z Kalifornie. Ale i u nás se začínají objevovat weby o designu a myslím, že to časem přijde i sem," míní Vlček.
Letošní vítěz má být znám během února, ve hře je také jeden Slovák.
Internetové stránky MICHALA VLČKA a JANA RAMBOUSKA.