Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zloději kradou z aut katalyzátory, odřežou je na parkovišti

  15:45aktualizováno  15:45
Zloději během několika sekund odřežou zpod auta prostřední část výfuku i s katalyzátorem plným drahých kovů. Ty pak prodají a vydělají až tisíce korun.

Katalyzátor je umístěný pod podlahou, dostat se k němu je pro zloděje jednoduché

Za osm dnů eviduje příbramská policie patnáct takových případů, experti škodu vyčíslili na více než čtvrt milionu korun. Na Berounsku už nasčítali škody za víc než sto tisíc.

Podle zjištění Lidových novin zloději letos ukradli už přes pět desítek katalyzátorů, škoda se blíží milionu.

Zloději mají prostřední část výfuku v oblibě především proto, že v keramické vložce obsahuje drahé kovy rhodium, platinu a palladium. Za ně české a moravské sběrny vyplácejí od několika stokorun po tisíce. 

Nový druh kriminality - zloději kradou katalyzátory z automobilů

Policie si s novým fenoménem české galerky neví rady. Krádež trvá chvíli a těžko se hledají svědci. Odcizené katalyzátory nejspíš nekončí v tradičních sběrných dvorech, ale u podomních obchodníků, kteří kočují po celé republice, objíždějí sídliště a vykupují staré autobaterie a další součástky.
 
Jediným způsobem, jak se před krádeží výfuku s katalyzátorem chránit, je schovat auto přes noc v garáži.

"Zloději totiž dokážou jen s pomocí obyčejné pilky na trubky nebo profesionální rozbrušovačky odřezat prostřední část výfuku i s drahým katalyzátorem během několika sekund," zjistily Lidové noviny. Žádné speciální vědomosti nebo průpravu k tomu nepotřebují. Součástky zloději odřežou i za bílého dne na parkovištích.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.