Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká silnice smrti vede z Prahy na Slaný, o život jde i na Zlínsku

  21:48aktualizováno  21:48
Mezi nejnebezpečnější úseky silnic patří například R7 z Prahy směrem na Slaný nebo silnice I 10 u Jablonce nad Nisou. Vyplývá to z takzvané rizikové mapy na léta 2008 až 2010, kterou dnes zveřejnil Ústřední automotoklub.

Ilustrační snímek | foto: HZS Karlovarského kraje

Cílem výzkumu v rámci celoevropského programu hodnocení silnic EuroRAP je ukázat, jaké je na daném úseku silnice riziko, že se řidič stane součástí nehody s vážnými následky či nehody smrtelné.

V letech 2008 až 2010 se firmě CityPlan, která se podílí na evropském programu hodnocení silnic, podařilo zmapovat 720 kilometrů dálnic a skoro šest tisíc kilometrů silnic první třídy. Hodnoceno bylo přibližně 350 úseků, kde se stalo téměř 30 procent všech smrtelných a vážných nehod.

Třetina z hodnocených silnic přitom spadla do kategorie středně vysokého a vysokého rizika.

Na vlastní volant

Po silnici, kde jde o život - ČTĚTE ZDE

Z rizikové mapy vyplývá, že dálnice a rychlostní silnice jsou přibližně 3,5krát bezpečnější než nedělené směrové komunikace. Nejhůře při mapování rizik dopadl Zlínský kraj, nejpříznivěji ze srovnání vyšel kraj Jihočeský.

ÚAMK zveřejnilo také vyhodnocení rizikovosti silnic od roku 2003, kdy se rizikovost začala sledovat. Nejnebezpečnější je podle výsledků silnice I 2 na hranicích Pardubického kraje, následuje úsek I 67 z Karviné do Českého Těšína.

Nejvýraznější nárůst stupně rizika zaznamenala silnice I 71 na hranicích Jihomoravského kraje, největšího zlepšení naopak dosáhla silnice I 13 v Ústecké kraji.

Při tvorbě mapy její autoři použili údaje o nehodách poskytnuté dopravní policií, ředitelstvím silnic a dálnic a také z údajů z celostátního sčítání dopravy. Důležité jsou ale hlavně jízdy inspekčního vozidla, se kterým výzkumníci projíždí komunikace a hodnotí jejich bezpečnost.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.