Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česko: jedna fabia za různé ceny

  11:17aktualizováno  11:17
Škoda Fabia je dlouhodobě nejprodávanějším automobilem v České republice. Rozhodli jsme se vyzkoušet, za kolik se dá fabia skutečně koupit. Jako zákazníci jsme navštívili tři autorizované prodejce s tím, že uvažujeme o koupi Škody Fabia Combi černé barvy ve střední výbavě Ambiente.

Vzhledem k blížícímu se létu mezi požadavky patřila i příplatková klimatizace.

Dalším požadavkem byla čtrnáctipalcová hliníková kola.

Rakovník: autosalon Autostop

Naše cesta začala v Rakovníku v autosalonu Autostop. Po otázce prodejce, o jaký vůz máme zájem, následoval dotaz další, tentokrát na způsob úhrady. "Nehodláme využít leasing," odpověděli jsme.

Po vyjmenování našich požadavků prodejce spočítal, že výhodnější by pro nás byla výbava Elegance, která zahrnuje klimatizaci i hliníkové disky kol. Bude nutné připlatit jen 8500 korun za černou barvu. Vybrané auto by pak stálo 416 400 korun.

"Nešla by cena ještě nějak snížit?" zeptali jsme se. "Určitě ano," zněla odpověď prodejce Luďka Melče, který vzápětí cenu vozu upravil na 403 900 korun. Po výměně telefonních čísel a s tím, že se ještě rozmyslíme, jsme po rozloučení z prodejny odešli.

Autosalon Autostop Rakovník: Škoda Fabia Combi za 403 900 korun

Kladno: prodejna Amond

Cesta pokračovala směrem na Kladno, kde sídlí prodejna Amond. Zde byl postup prakticky totožný s Rakovníkem. Obsluha nám dala pár minut na rozkoukání, poté se prodejce přišel zeptat, zda máme o nějaký vůz zájem.

Amond Kladno: Škoda Fabia Combi za 399 744 korun

Stejně jako v Rakovníku nám bylo řečeno, že námi požadovaný vůz bude nutno objednat, což znamená čekací dobu až šest týdnů. Nalákáni slevou v Rakovníku jsme rovnou prodejci Zbyňku Perníčkovi přiznali, že auto nesháníme u prvního dealera.

Po chvíli počítání nám předložil kalkulačku na jejímž displeji svítila cifra 401 376. "U konkurence nám nabídli cenu nižší," zkusili jsme.

Prodejce si vzal kalkulačku znovu, naťukal cifru a opět nám ji vrátil. "Níž už to nepůjde," dodal. Na displeji tentokrát svítila číslice 399 744.

Praha-Řepy: autosalon Klokočka

Nyní byla před námi Praha a autosalon Klokočka. Tady bylo potřeba chvíli čekat, protože před námi byli jiní zákazníci. Přesto se prodejce zvedl a přišel s otázkou, zda nám může nějak pomoci. Po našem sdělení, že máme zájem o Škodu Fabia Combi, nás poprosil, zda bychom mohli chvíli počkat.

Přibližně po pěti minutách jsme byli pováni k prodejnímu stolu, za nímž seděl prodejce Miroslav Váňa. Naše požadavky zadal do počítače a stejně jako v Kladně i v Rakovníku nám oznámil, že takový vůz na skladě nemají. Cenu vozu stanovil na 399 744 korun.

"Budeme platit hotově, nešlo by jít ještě trošku níž?" zkusili jsme znovu, ale tentokrát bez úspěchu. "Víc už to nejde. A rozdíl v tom, jestli zaplatíte hotově, nebo využijete leasing, žádný není," odpověděl Miroslav Váňa.

Tři autosalony, a v nich různé ceny, navíc jiné, než jaké uvádí oficiální ceník automobilky. Rozdíly byly sice minimální, ale proč někde platit víc za stejný automobil?

Autosalon Klokočka, Praha-Řepy: Škoda Fabia Combi za 399 744 korun

Ceníková cena vozu podle konfigurátoru internetových stránek Škody

model: Škoda Fabia Combi
výbava: Elegance
motor: 1.4 16V 74 kW
příplatková výbava: barva černá magická s perleťovým efektem
cena: 416 400 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.