1934 Škoda Popular
V roce 1934 Škodovka představila malý lidový vůz pojmenovaný Popular. Byl to nejúspěšnější předválečný model mladoboleslavské automobilky – už během roku 1934 vyjelo z vrat továrny více než 800 popularů.
Měl „tatrovácký“ páteřový rám a vyráběl se v mnoha provedeních – jako čtyřmístný polokabriolet se skládací textilní střechou, dvoumístný roadster s vyklápěcím nouzovým zadním sedadlem, uzavřený čtyřmístný tudor i skříňová dodávka.
Zajímavostí je, že v srpnu 1935 popular vyjel až na vrchol Sněžky.
Technické údaje: 4 válce, 902, 995 cm³, od 18 koní (13 kW), 100 km/h, 7–10 l/100 km, od 17 800 Kč
1937 Jawa Minor
Titul nejlevnějšího tuzemského automobilu převzala v roce 1937 Jawa Minor. V září toho roku vůz ukázal své skvělé schopnosti na motoristické soutěži Malou dohodou, která se jela po 2 400km dlouhé trase vedoucí z Prahy přes Bratislavu, Užhorod a Bukurešť do Bělehradu.
I Jawa Minor se vyráběla v různých karosářských variantách – kabriolet, roadster i limuzína. Slibně se rozbíhající kariéru sympatického vozu předčasně ukončila druhá světová válka.
Technické údaje: 2 válce, 616 cm³, 19,5 k (14,5 kW), 95 km/h, 16 950 Kč
1946 Aero Minor
Kompaktní vůz Aero Minor se začal vyrábět po válce v Leteckých závodech v Praze. Vývojáři na něm pracovali pochopitelně už během okupace – a to v továrně Jawa. Auto koncepčně navazovalo na Jawu Minor. Vůz se stal velmi populárním, celkem se ho vyrobilo přes 14 tisíc kusů. Úspěchy slavil i na závodní dráze – například v roce 1949 skončil na druhém místě v závodě 24 hodin Le Mans.
Aero Minor se nadlouho stalo posledním československým automobilem s předním pohonem. Jeho výroba byla direktivně ukončena počátkem roku 1951.
Technické údaje: 2 válce, 615 cm³, 20 koní (15 kW), 90 km/h