1955 Škoda 440
Téhle škodovce se lidově říkalo Spartak (tak se jmenoval první prototyp) a byl to první vůz vyvíjený v Československu po válce. V roce 1957 mladoboleslavská automobilka k nabídce přidala vůz s označením Škoda 445. O rok později přibyl ještě kabriolet Škoda 450. Počátkem roku 1959 spartak nahradila modernizovaná octavia a slavná felicie.
Technické údaje: 4 válce, 1 089 nebo 1221 cm³, od 40 koní (29 kW), 128 km/h, od 27 450 Kč, (452 tisíc Kč dnes)
1955 Tatra 603
Na tradici aerodynamických vozů s osmiválcem v zádi navázal v roce 1955 prototyp služebního vozu s označením Tatra 603. Šestsettrojky se rychle staly luxusními vozy určenými pro komunistické a vládní špičky.
Auto s moderním a velmi líbivým designem se poprvé představilo na ZOH 1956 v Cortině d’Ampezzo, sériová výroba začala v roce 1957. Velký úspěch měla Tatra 603 také na světové výstavě EXPO 1958 v Bruselu. Do léta 1975 se pak šestimístných limuzín se vzduchem chlazeným motorem V8 o objemu 2,5 l a výkonu 95 k (70 kW) za zadní nápravou a typickou přední maskou se třemi, později čtyřmi světlomety vyrobilo více než 20 tisíc kusů.
Technické údaje: 8 válců, 2 500 cm³, 95 koní (70 kW), 160 km/h, 13 l/100 km, 98 000 Kč (1959), (1,4 milionu Kč dnes)
1964 Škoda 1000 MB
„Embéčko“ představené na jaře 1964 bylo první zcela nově vyvinutou škodovkou poválečné éry. Vyznačovalo se zdařilým designem, motorem v zádi, pohonem zadních kol a samonosnou karoserií. Kromě základní a nejrozšířenější verze 1000 MB (s motorem 1.0 l ve třech výbavách) existovaly také verze 1100 MB se silnějším motorem 1.1 l a 1000 MBG s dvoukarburátorovým motorem 1.0 l. Tuto řadu sedanů doplnily malé počty unikátních tudorů 1000 MBX a 1100 MBX.
Výroba auta znamenala i malou revoluci u výrobce v Mladé Boleslavi. Vedle staré automobilky byl otevřen v roce 1965 nový automatizovaný závod vybavený nejmodernějšími technologiemi s výrobní kapacitou až 500 aut denně. Celkově bylo embéček i s modifikacemi vyrobeno přes 440 000 kusů. Prodávala se dobře nejen v Československu, ale třeba i na Novém Zélandu. Dnes jsou z nich ceněné veterány.
Technické údaje: 4 válce, 988 – 1 107 cm³, od 37 koní (27 kW), 125 km/h, 7,5 l/100 km, od 44 tisíc Kč, (540 tisíc Kč dnes)