1969 Tatra 613
Politická obleva druhé poloviny šedesátých let umožnila, že karoserie vozu Tatra 613 vznikla v italském studiu Vignale. Výsledkem byl pohodlný automobil k reprezentačním účelům – jezdili v něm ředitelé firem, nejvyšší státní úředníci a funkcionáři strany. Vůz dostal zcela nový vzduchem chlazený motor V8 uložený nad zadní poháněnou nápravou.
Prototyp vznikl již v roce 1969, sériová výroba Tatry 613 začala v létě 1975 a vůz se vyráběl do roku 1995.
Technické údaje: 8 válců, 3 495 cm³, 165 koní (121 kW), 190 km/h, 14,9 l/100 km, 284 tisíc Kč (2,4 milionu Kč dnes)
1970 ÚVMV 1100 GT
Dvoumístné sportovní kupé s půvabnou laminátovou karoserií a vyladěným čtyřválcem Škoda v zádi se v létě 1970 stalo magnetem pražské výstavy „IEMA – Člověk a automobil“. O rok později zazářilo i v Ženevě.
Krkolomný název je zkratkou Ústavu pro výzkum motorových vozidel, kde experimentální sporťák vyvinuli. Oficiálně však vznikl pouze jediný exemplář, sny o malosériové výrobě vozu zhatila Husákova normalizace.
Technické údaje: 4 válce, 1 140 cm³, 75 koní (55 kW), 173 km/h, 9,8 l/100 km, neprodávalo se
1987 Škoda Favorit
Favorit byl první moderní škodovkou a po dlouhých desítkách let prvním autem z Mladé Boleslavi s poháněnou přední nápravou. Svými jízdními a užitnými vlastnosti se vyrovnal vozům ze Západu. Vláda ČSSR na vývoj nového auta tlačila, takže favorit vznikl v šibeničním termínu necelých tří let. Půl roku se pak prodával jen organizacím, aby se doladily nedostatky.
Vyráběl se ve verzi hatchback, pick-up a kombi. Auto bodovalo i ve sportovní úpravě, hlavně v rallye.
Technické údaje: 4 válce, 1 289 cm³, 40–50 kW, 150 km/h, 6–8 l/100 km, 84 600 Kč (493 tisíc Kč dnes)
1991 MTX Tatra V8
Projekt dvoumístného sportovního vozu s osmiválcem z Tatry 613 nad zadní nápravou vytvořil konstruktér a designér Václav Král (1936–2005) v roce 1988. Cíl – jet jako zaváděcí vůz v čele startovního pole závodů Formule 1 – se mu však nikdy nepodařilo splnit. Realizace se projekt dočkal až v letech 1991 - 1993, kdy v plzeňské dílně Metalexu vznikly tři exempláře kupé MTX Tatra V8, kterému Král říkal Supertatra.
Technické údaje: 8 válců, 3 919 cm³, 160 kW (217 k), 265 km/h, 2 740 tisíc Kč (6,5 milionu Kč dnes)