Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český europoslanec by zavedl povinné šestistupňové převodovky

  17:42aktualizováno  17:42
Ministerstvo dopravy se chce postavit proti návrhu britského europoslance Chrise Daviese na konstrukční omezení rychlosti aut na 162 km/h. Na tiskové konferenci to uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal.

Ilustrační foto | foto: Petr BučekiDNES.cz

Podle něj návrh zbavuje řidiče odpovědnosti a k výraznému snížení emisí nepovede. K tomu by podle něj měla přispět spíše osvěta k bezpečné a šetrné jízdě.

Návrh se, spolu s povinností umísťovat na auta varování o vypouštěných škodlivinách podobně jako u cigaret, zrodil při projednávání Strategie na snižování emisí CO2 z osobních automobilů na půdě evropského parlamentu.

Podle europoslance Jana Březiny (KDU-ČSL) je podobné iracionální snahy třeba utnout již v zárodku, jinak by se mohly dostat do nové legislativy pro automobilový průmysl, kterou bude Evropská komise předkládat zřejmě začátkem příštího roku.

Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 podle Březiny neexistuje přímá souvislost. "Je-li něco ekologicky nešetrné, pak to není rychlá jízda po dálnici, ale vytáčení motoru do vysokých otáček z důvodu malého počtu převodových stupňů," dodal s tím, že povinné vybavení všech nově vyráběných aut šestým stupněm by si v zákoně dovedl představit.

Automobilky se podle člena představenstva Škody Auto Martina Jahna snaží s evropským parlamentem spolupracovat a respektují potřebu snižovat emise, ale racionálně. Podle něj ovzduší daleko víc než rychlá auta škodí autovraky, které se letos do Česka dováží v rekordním množství.

Silniční doprava představuje pro životní prostředí v Evropě značnou zátěž. Zatímco EU jako celek snížila své emise skleníkových plynů o pět procent, emise hlavního skleníkového plynu, kterým je CO2, ze silniční dopravy vzrostly o 26 procent.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.