Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká premiéra na festivalu rychlosti: supersport s výkonem tisíc koní

aktualizováno 
Innotech je i přes svůj nečesky znějící název firma z Jaroměře. Specializuje se na úpravy aut a motorek a před lety se blýskla přestavbami legendárního amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Po letech postavil tým Zdeňka Mrkvici další supersport, extrémní aspiron.

Innotech Aspiron | foto: Innotech

Na corvettu ovšem Innotech nezanevřel. Ten legendární sporťák, který právě v těchto dnech slaví šedesáté výročí, posloužil aspoň jako dárce osmiválcového motoru.

"Světová premiéra vozu Innotech Aspiron se uskuteční na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu příští týden na stánku číslo 308," pochlubil se pro iDNES.cz majitel firmy Zdeněk Mrkvica.

Je to velká událost. Goodwoodské defilé sportovních aut je jednou z nejslavnějších akcí svého druhu. Letos se koná od 11. do 14. července. Pikantní je, že aspiron nebude jedinou světovou premiérou v Goodwoodu českého původu. Už dříve oficiálně oznámila i mladoboleslavská značka, že tam v plné parádě představí novou Škodu Octavii RS.

Innotech Aspiron

Innotech Aspiron

Innotech postavil aspiron jako nekompromisní supersport pro jízdu na okruzích. Je to oranžová raketa na kolech, do které potřebujete helmu a bojovné srdce. Od začátku ho stavěli jako nekompromisní závodní auto. 

"Aspiron nabízí v kategorii okruhových supersportů výjimečnou kombinaci prvotřídní techniky, atraktivních tvarů a extrémních rychlostí při rozumných cenách a nízkých provozních a servisních nákladech," slibuje Innotech.

"S vnějšími rozměry  4 850 × 2 050 × 1 100 mm a rozvorem 2 745 mm Aspiron patří k velkým autům. Má podvozkovou platformu podobnou jako prototypy pro Le Mans, ale jeho hmotnost se podařilo udržet na velmi nízké úrovni asi 760 - 860 kg podle motorů a výbavy," popisují tvůrci. Nízkou hmotnost obstaralo rozsáhlé použití hliníku a karbonu.

Fotogalerie

Aspiron má otevřenou karoserii bez dveří a bez oken s robustním ochranným rámem nad hlavami posádky jako v čistokrevné formuli. Však má také závodní homologaci FIA. Velká karbonová křídla vpředu a vzadu jsou nastavitelná, aby zajistila dostatek přítlaku.

Dvoumístný kokpit je obložený karbonem a má karbonová posuvná sedadla, nechybí šestibodové závodní pásy a pro urostlé řidiče i stavitelné pedály. Nechybí multifunkční závodní počítač, který zobrazuje údaje o motoru a vozidle, zaznamenává časy na odjetá kola a další údaje.

Základem je pevný prostorový trubkový rám s centrálním bezpečným umístěním nádrže paliva. Zavěšení všech kol na dlouhých trojúhelníkových ramenech s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u okruhových závodních vozů.

Aspiron používá osmiválcové motory od Chevroletu s objemy od 6,2 do 7 litrů (nepřeplňované LS3 - LS7 - LT1, nebo kompresorové LSA - LS9, buď sériové, nebo upravené s vyššími výkony).

Výkony mají podle provedení asi 500 až 800 koní. Zakázkový motor LS9 upravený na spalování bioetanolu E85 má výkon asi 1000 koní. Sílu přenáší na zadní kola manuální šestistupňová převodovka Ricardo se samosvorným diferenciálem.

První postavený aspiron, který vyráží na zkušenou do Goodwoodu, pohání atmosferický sedmilitrový osmiválec se závodním suchým mazáním o maximálním výkonu 700 koní (při 6 900 ot/min) a vrcholovém kroutícím momentu 800 Nm (při 5 500 ot/min). Už při 2 500 otáčkách má motor 545 Nm kroutícího momentu.

Na výběr jsou i konfigurace brzd: kotouče průměru 355 až 380 mm se šesti, nebo osmi pístkovými kovanými třmeny, se závodními brzdovými destičkami a s možností regulace brzdného účinku za jízdy.

Aspiron jezdí v základní verzi na italských kolech O.Z. Racing 8.5 × 18 vepředu a 12 × 18 vzadu se silničními pneumatikami o rozměrech 245/40 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Náročnější zákazníci mohou zvolit třeba silniční polosliky, nebo závodní sliky.

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Kromě náhradních dílů, údržby a oprav nabízí Innotech i závodní servis na okruzích. Základní cena Innotechu Aspiron je 2,9 milionu korun bez DPH. Takový má 500 koní, nejdražší je osmisetkoňový za čtyři miliony. Tisícikoňová bestie cenovku zatím nemá.

Innotech Mysterro


Jaroměřská firma postavila první supersport už v polovině devadesátých let. Byl to otevřený Innotech Mysterro. Opět s motorem z corvetty a karoserií od slavného českého designéra Václava Krále. Ale supersport se sebevědomou pětimilionovou cenovkou moc zákazníků mezi bohatými Američany a rozhazovačnými arabskými šejky nenašel, a tak upadl v zapomnění.

Innotech Aspiron, Chevrolet Corvette v úpravě od Innotechu a úplně první kreace...


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

BMW Řada 3 318d Touring
BMW Řada 3 318d Touring

r.v. 2014, naj. 187 150 km, diesel
344 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz