Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česká premiéra na festivalu rychlosti: supersport s výkonem tisíc koní

Innotech je i přes svůj nečesky znějící název firma z Jaroměře. Specializuje se na úpravy aut a motorek a před lety se blýskla přestavbami legendárního amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Po letech postavil tým Zdeňka Mrkvici další supersport, extrémní aspiron.
Innotech Aspiron

Innotech Aspiron | foto: Innotech

Na corvettu ovšem Innotech nezanevřel. Ten legendární sporťák, který právě v těchto dnech slaví šedesáté výročí, posloužil aspoň jako dárce osmiválcového motoru.

"Světová premiéra vozu Innotech Aspiron se uskuteční na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu příští týden na stánku číslo 308," pochlubil se pro iDNES.cz majitel firmy Zdeněk Mrkvica.

Je to velká událost. Goodwoodské defilé sportovních aut je jednou z nejslavnějších akcí svého druhu. Letos se koná od 11. do 14. července. Pikantní je, že aspiron nebude jedinou světovou premiérou v Goodwoodu českého původu. Už dříve oficiálně oznámila i mladoboleslavská značka, že tam v plné parádě představí novou Škodu Octavii RS.

Innotech Aspiron

Innotech postavil aspiron jako nekompromisní supersport pro jízdu na okruzích. Je to oranžová raketa na kolech, do které potřebujete helmu a bojovné srdce. Od začátku ho stavěli jako nekompromisní závodní auto. 

"Aspiron nabízí v kategorii okruhových supersportů výjimečnou kombinaci prvotřídní techniky, atraktivních tvarů a extrémních rychlostí při rozumných cenách a nízkých provozních a servisních nákladech," slibuje Innotech.

"S vnějšími rozměry  4 850 × 2 050 × 1 100 mm a rozvorem 2 745 mm Aspiron patří k velkým autům. Má podvozkovou platformu podobnou jako prototypy pro Le Mans, ale jeho hmotnost se podařilo udržet na velmi nízké úrovni asi 760 - 860 kg podle motorů a výbavy," popisují tvůrci. Nízkou hmotnost obstaralo rozsáhlé použití hliníku a karbonu.

Aspiron má otevřenou karoserii bez dveří a bez oken s robustním ochranným rámem nad hlavami posádky jako v čistokrevné formuli. Však má také závodní homologaci FIA. Velká karbonová křídla vpředu a vzadu jsou nastavitelná, aby zajistila dostatek přítlaku.

Dvoumístný kokpit je obložený karbonem a má karbonová posuvná sedadla, nechybí šestibodové závodní pásy a pro urostlé řidiče i stavitelné pedály. Nechybí multifunkční závodní počítač, který zobrazuje údaje o motoru a vozidle, zaznamenává časy na odjetá kola a další údaje.

Základem je pevný prostorový trubkový rám s centrálním bezpečným umístěním nádrže paliva. Zavěšení všech kol na dlouhých trojúhelníkových ramenech s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u okruhových závodních vozů.

Aspiron používá osmiválcové motory od Chevroletu s objemy od 6,2 do 7 litrů (nepřeplňované LS3 - LS7 - LT1, nebo kompresorové LSA - LS9, buď sériové, nebo upravené s vyššími výkony).

Výkony mají podle provedení asi 500 až 800 koní. Zakázkový motor LS9 upravený na spalování bioetanolu E85 má výkon asi 1000 koní. Sílu přenáší na zadní kola manuální šestistupňová převodovka Ricardo se samosvorným diferenciálem.

První postavený aspiron, který vyráží na zkušenou do Goodwoodu, pohání atmosferický sedmilitrový osmiválec se závodním suchým mazáním o maximálním výkonu 700 koní (při 6 900 ot/min) a vrcholovém kroutícím momentu 800 Nm (při 5 500 ot/min). Už při 2 500 otáčkách má motor 545 Nm kroutícího momentu.

Na výběr jsou i konfigurace brzd: kotouče průměru 355 až 380 mm se šesti, nebo osmi pístkovými kovanými třmeny, se závodními brzdovými destičkami a s možností regulace brzdného účinku za jízdy.

Aspiron jezdí v základní verzi na italských kolech O.Z. Racing 8.5 × 18 vepředu a 12 × 18 vzadu se silničními pneumatikami o rozměrech 245/40 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Náročnější zákazníci mohou zvolit třeba silniční polosliky, nebo závodní sliky.

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Kromě náhradních dílů, údržby a oprav nabízí Innotech i závodní servis na okruzích. Základní cena Innotechu Aspiron je 2,9 milionu korun bez DPH. Takový má 500 koní, nejdražší je osmisetkoňový za čtyři miliony. Tisícikoňová bestie cenovku zatím nemá.

Innotech Mysterro

Jaroměřská firma postavila první supersport už v polovině devadesátých let. Byl to otevřený Innotech Mysterro. Opět s motorem z corvetty a karoserií od slavného českého designéra Václava Krále. Ale supersport se sebevědomou pětimilionovou cenovkou moc zákazníků mezi bohatými Američany a rozhazovačnými arabskými šejky nenašel, a tak upadl v zapomnění.

Innotech Aspiron, Chevrolet Corvette v úpravě od Innotechu a úplně první kreace...
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...