Česká premiéra na festivalu rychlosti: supersport s výkonem tisíc koní

aktualizováno 
Innotech je i přes svůj nečesky znějící název firma z Jaroměře. Specializuje se na úpravy aut a motorek a před lety se blýskla přestavbami legendárního amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Po letech postavil tým Zdeňka Mrkvici další supersport, extrémní aspiron.

Innotech Aspiron | foto: Innotech

Na corvettu ovšem Innotech nezanevřel. Ten legendární sporťák, který právě v těchto dnech slaví šedesáté výročí, posloužil aspoň jako dárce osmiválcového motoru.

"Světová premiéra vozu Innotech Aspiron se uskuteční na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu příští týden na stánku číslo 308," pochlubil se pro iDNES.cz majitel firmy Zdeněk Mrkvica.

Je to velká událost. Goodwoodské defilé sportovních aut je jednou z nejslavnějších akcí svého druhu. Letos se koná od 11. do 14. července. Pikantní je, že aspiron nebude jedinou světovou premiérou v Goodwoodu českého původu. Už dříve oficiálně oznámila i mladoboleslavská značka, že tam v plné parádě představí novou Škodu Octavii RS.

Innotech Aspiron

Innotech Aspiron

Innotech postavil aspiron jako nekompromisní supersport pro jízdu na okruzích. Je to oranžová raketa na kolech, do které potřebujete helmu a bojovné srdce. Od začátku ho stavěli jako nekompromisní závodní auto. 

"Aspiron nabízí v kategorii okruhových supersportů výjimečnou kombinaci prvotřídní techniky, atraktivních tvarů a extrémních rychlostí při rozumných cenách a nízkých provozních a servisních nákladech," slibuje Innotech.

"S vnějšími rozměry  4 850 × 2 050 × 1 100 mm a rozvorem 2 745 mm Aspiron patří k velkým autům. Má podvozkovou platformu podobnou jako prototypy pro Le Mans, ale jeho hmotnost se podařilo udržet na velmi nízké úrovni asi 760 - 860 kg podle motorů a výbavy," popisují tvůrci. Nízkou hmotnost obstaralo rozsáhlé použití hliníku a karbonu.

Fotogalerie

Aspiron má otevřenou karoserii bez dveří a bez oken s robustním ochranným rámem nad hlavami posádky jako v čistokrevné formuli. Však má také závodní homologaci FIA. Velká karbonová křídla vpředu a vzadu jsou nastavitelná, aby zajistila dostatek přítlaku.

Dvoumístný kokpit je obložený karbonem a má karbonová posuvná sedadla, nechybí šestibodové závodní pásy a pro urostlé řidiče i stavitelné pedály. Nechybí multifunkční závodní počítač, který zobrazuje údaje o motoru a vozidle, zaznamenává časy na odjetá kola a další údaje.

Základem je pevný prostorový trubkový rám s centrálním bezpečným umístěním nádrže paliva. Zavěšení všech kol na dlouhých trojúhelníkových ramenech s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u okruhových závodních vozů.

Aspiron používá osmiválcové motory od Chevroletu s objemy od 6,2 do 7 litrů (nepřeplňované LS3 - LS7 - LT1, nebo kompresorové LSA - LS9, buď sériové, nebo upravené s vyššími výkony).

Výkony mají podle provedení asi 500 až 800 koní. Zakázkový motor LS9 upravený na spalování bioetanolu E85 má výkon asi 1000 koní. Sílu přenáší na zadní kola manuální šestistupňová převodovka Ricardo se samosvorným diferenciálem.

První postavený aspiron, který vyráží na zkušenou do Goodwoodu, pohání atmosferický sedmilitrový osmiválec se závodním suchým mazáním o maximálním výkonu 700 koní (při 6 900 ot/min) a vrcholovém kroutícím momentu 800 Nm (při 5 500 ot/min). Už při 2 500 otáčkách má motor 545 Nm kroutícího momentu.

Na výběr jsou i konfigurace brzd: kotouče průměru 355 až 380 mm se šesti, nebo osmi pístkovými kovanými třmeny, se závodními brzdovými destičkami a s možností regulace brzdného účinku za jízdy.

Aspiron jezdí v základní verzi na italských kolech O.Z. Racing 8.5 × 18 vepředu a 12 × 18 vzadu se silničními pneumatikami o rozměrech 245/40 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Náročnější zákazníci mohou zvolit třeba silniční polosliky, nebo závodní sliky.

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Kromě náhradních dílů, údržby a oprav nabízí Innotech i závodní servis na okruzích. Základní cena Innotechu Aspiron je 2,9 milionu korun bez DPH. Takový má 500 koní, nejdražší je osmisetkoňový za čtyři miliony. Tisícikoňová bestie cenovku zatím nemá.

Innotech Mysterro


Jaroměřská firma postavila první supersport už v polovině devadesátých let. Byl to otevřený Innotech Mysterro. Opět s motorem z corvetty a karoserií od slavného českého designéra Václava Krále. Ale supersport se sebevědomou pětimilionovou cenovkou moc zákazníků mezi bohatými Američany a rozhazovačnými arabskými šejky nenašel, a tak upadl v zapomnění.

Innotech Aspiron, Chevrolet Corvette v úpravě od Innotechu a úplně první kreace...

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Najdete na iDNES.cz