Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český vynález: nafukovací dětská autosedačka

aktualizováno 
Nafukovací dětská autosedačka je originální český vynález. Když není třeba, složíte ji do kapsy ve dveřích. A stojí mnohem méně než klasická autosedačka.

Hodit se může všem, kteří nevozí děti pravidelně, nebo musí těžkou autosedačku stále stěhovat. Třeba při cestě na dovolenou, na kterou letíte a plánujete si půjčit auto. Další výhodou je, že se na zadní lavici v autě vejdou tři sedačky vedle sebe, stačí mít i pro prostřední sedadlo tříbodový pás. Když ji nepotřebujete, složíte ji do malého pouzdra, takže se vejde do kapsy u dveří.

"Je hezky měkká," pochvaluje si ji malý figurant, kterého jsme do nafukovací autosedačky na pražské výstavě Autoshow posadili.

"Má potřebnou homologaci a prošla i crashtestem," říká Lenka Beránková z firmy Gumotex, která originální sedačku vymyslela a vyrábí. Do své výbavy už ji v testovací provozu zahrnula i jihomoravská záchranka.

"Na první pohled vypadá sedačka zajímavě, vyřešila by spoustu situací, kdy je třeba dítě převést autem a sedačka není po ruce. Je však z méně odolného materiálu a byl bych opatrný," říká šéfredaktor serveru AutemBezpečně.cz a otec dvojčat Petr Buček.

"Pokud má homologaci, odpovídá požadavkům a nelze tedy proti ní nic namítat," dodává Jaroslav Hořín, bezpečnostní expert Besipu. A vysvětluje, jak probíhá základní crashtest, testující bezpečnost dětských autosedaček: "Provádí se náraz v padesátikilometrové rychlosti do pevné překážky."

"U takto převratného nápadu bych počkal na výsledky srovnávacích testů od nezávislých organizací, které nafukovací sedačku porovnají s běžnými výrobky z pevnějších materiálů. Například autokluby Německa a dalších zemí podrobně testují sedačky v nárazových zkouškách nejen při čelním, ale také při bočním střetu, do sedaček také dávají různě velké figuríny," dodává Petr Buček.

Nafukovací sedačka je určená pro větší děti, spadající do hmotnostních kategorií II (asi 3-7 let) a III (od 6 roků). což odpovídá 15 až 36kilovým malým cestujícím. Gumotex, který se na nafukovací výrobky specializuje, si autosedačku z materiálu podobného nafukovacím lehátkům nechal patentovat.

"Pořídíte k ní i malý kompresorek, rychlejší je ale nafouknout ji ústy," radí Lenka Beránková. Nafukovací trubička je vzadu nahoře. Na pravé bočnici sedáku je pak přepouštěcí ventil, který při zvýšení tlaku přebytečný vzduch odpustí.

Český vynález láká cenou: stojí necelých 1400 korun, za dalších sto padesát je pak praktický prací potah. Klasická sedačka stojí přibližně třikrát tolik. "Objednat ji můžete i po internetu a přijde poštou, po České republice se poštovné neplatí," doplňuje Lenka Beránková.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.