Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český vynález: nafukovací dětská autosedačka

aktualizováno 
Nafukovací dětská autosedačka je originální český vynález. Když není třeba, složíte ji do kapsy ve dveřích. A stojí mnohem méně než klasická autosedačka.

Hodit se může všem, kteří nevozí děti pravidelně, nebo musí těžkou autosedačku stále stěhovat. Třeba při cestě na dovolenou, na kterou letíte a plánujete si půjčit auto. Další výhodou je, že se na zadní lavici v autě vejdou tři sedačky vedle sebe, stačí mít i pro prostřední sedadlo tříbodový pás. Když ji nepotřebujete, složíte ji do malého pouzdra, takže se vejde do kapsy u dveří.

"Je hezky měkká," pochvaluje si ji malý figurant, kterého jsme do nafukovací autosedačky na pražské výstavě Autoshow posadili.

"Má potřebnou homologaci a prošla i crashtestem," říká Lenka Beránková z firmy Gumotex, která originální sedačku vymyslela a vyrábí. Do své výbavy už ji v testovací provozu zahrnula i jihomoravská záchranka.

"Na první pohled vypadá sedačka zajímavě, vyřešila by spoustu situací, kdy je třeba dítě převést autem a sedačka není po ruce. Je však z méně odolného materiálu a byl bych opatrný," říká šéfredaktor serveru AutemBezpečně.cz a otec dvojčat Petr Buček.

"Pokud má homologaci, odpovídá požadavkům a nelze tedy proti ní nic namítat," dodává Jaroslav Hořín, bezpečnostní expert Besipu. A vysvětluje, jak probíhá základní crashtest, testující bezpečnost dětských autosedaček: "Provádí se náraz v padesátikilometrové rychlosti do pevné překážky."

"U takto převratného nápadu bych počkal na výsledky srovnávacích testů od nezávislých organizací, které nafukovací sedačku porovnají s běžnými výrobky z pevnějších materiálů. Například autokluby Německa a dalších zemí podrobně testují sedačky v nárazových zkouškách nejen při čelním, ale také při bočním střetu, do sedaček také dávají různě velké figuríny," dodává Petr Buček.

Nafukovací sedačka je určená pro větší děti, spadající do hmotnostních kategorií II (asi 3-7 let) a III (od 6 roků). což odpovídá 15 až 36kilovým malým cestujícím. Gumotex, který se na nafukovací výrobky specializuje, si autosedačku z materiálu podobného nafukovacím lehátkům nechal patentovat.

"Pořídíte k ní i malý kompresorek, rychlejší je ale nafouknout ji ústy," radí Lenka Beránková. Nafukovací trubička je vzadu nahoře. Na pravé bočnici sedáku je pak přepouštěcí ventil, který při zvýšení tlaku přebytečný vzduch odpustí.

Český vynález láká cenou: stojí necelých 1400 korun, za dalších sto padesát je pak praktický prací potah. Klasická sedačka stojí přibližně třikrát tolik. "Objednat ji můžete i po internetu a přijde poštou, po České republice se poštovné neplatí," doplňuje Lenka Beránková.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz