Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští řidiči padesátku stále nedodržují

  20:04aktualizováno  20:04
Po letošní masivní kampani, která řidiče nabádala k používání bezpečnostních pásů, ministerstvo dopravy ve spolupráci s Českou pojišťovnou odstartovalo projekt zaměřený tentokrát na dodržování rychlostních limitů v obcích.

"V minulém roce při nehodách v obcích zahynulo celkem 485 lidí. Polovinu z nich tvořili chodci a cyklisté. Toto číslo přitom nemuselo být tak vysoké, kdyby řidiči dodržovali maximální povolenou rychlost," uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský.

Do konce roku proto budou ve dvou desítkách obcí s velkou dopravní zátěží a vysokou nehodovostí instalovány několikametrové billboardy s nápisem Vítejte v našem městě, které řidiče na dodržování padesátikilometrového rychlostního limitu upozorní.

V příštím roce by se pak plakáty měly objevit po celé republice. "Zatímco náraz vozidla jedoucího šedesát kilometrů za hodinu přežije pouze patnáct procent chodců, při střetu s automobilem jedoucím padesát kilometrů za hodinu se šance chodce zvyšuje až na padesát procent," vysvětlil rizika rychlé jízdy v ulicích měst a obcí vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Robert Šťastný.

Ministerstvo dopravy se rovněž hodlá zaměřit i na chodce a cyklisty. Jednou z příčin smrti patnácti dětí, které v loňském roce zemřely na následky nehody v obci, byla i jejich nedostatečná viditelnost. Podíváme-li se na nehodovost v obcích podle denní doby, pak zjistíme, že nejvíce nehod se odehrává v sedmnáct hodin a nejvíce usmrcených bývá o hodinu později.

Pracovníci BESIP, učitelé a policisté proto začali školákům rozdávat reflexní značení v podobě přívěsků a nášivek, které by je měly před bezohlednými řidiči chránit. "Reflexní materiál je v noci vidět až na vzdálenost 200 metrů," sdělil Šťastný.

ZPOMALTE Takové billboardy budou řidiči vídat u některých měst a obcí republiky. Tento bude před obcí Miličín.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.