Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští řidiči se v Německu za pokuty nedoplatí

  10:12aktualizováno  10:12
Pokuty za dopravní přestupky v Německu prudce vzrostou. Přijít tak o celý plat nebude pro Čechy velký problém. Němci se snaží vypořádat s piráty silnic a nejvíce se zvýší pokuty za nelegální závody. Účastník zaplatí až 400 eur, tedy více než dvojnásobek dosavadní taxy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Přejeďte křižovatku dvě sekundy poté, kdy na semaforu blikne červená. Na dálnici se nalepte pět metrů za auto, které jede před vámi. A k tomu jeďte o 22 kilometrů v hodině rychleji. Právě jste přišli o celý svůj plat.

Právě na tyto přestupky totiž bude průměrný čistý plat Čecha v Německu od února stačit. Sazebník pokut tu šplhá do výšek, které mají piráty silnic odradit od hazardování. Za jízdu na červenou tak už řidiči nezaplatí 125 eur jako dosud, ale 200.

Za nedodržení bezpečné vzdálenosti od auta jedoucího před vámi to může být až 400 eur místo současných 250. A za třetí prohřešek vyjmenovaný v úvodu, rychlou jízdu, stihne řidiče trest v podobě zaplacení 70-680 eur.

"V roce 2007 naši policisté řešili přes pět milionů přestupků a trestných činů spojených s dopravou. Drtivá většina řidičů dostala pokutu, 785 tisíc jich přišlo o řidičský průkaz," sdělil MF DNES Stephan Elsner ze Spolkového dopravního úřadu ve Flensburgu. Stejně jako v Česku, i tady trestají policisté nejčastěji rychlou jízdu nebo opilost za volantem.

Kolik z potrestaných bylo Čechů, je nezjistitelné. "Bohužel statistiky se podle kritéria národnosti nedělají," vysvětlil. Už léta však koluje vtip o tom, že nejlepší řidiči v zahraničí jsou Češi. Bojí se totiž vysokých pokut. A on to vlastně není vtip.

"Češi se opravdu na silnicích v zahraničí chovají líp a slušněji než doma. A pokud pokuty takto vyrostou, dočkáme se možná toho, že jejich jízda bude od února v Německu prostě ukázková," říká Václav Špička z Autoklubu České republiky.

I když jsou i výjimky. Vyhnout se pokutě v Německu je pro Čechy poměrně snadné. Pokud vás totiž nechytí hlídka přímo při činu, jako by se nic nestalo. Přestože politici a dopravní experti už roky jednají o dohodě, která by umožnila potrestat ty, kteří se proviní v cizině, i po jejich návratu domů, zatím jim prohřešky procházejí.

"Moji fotku mají po celé Evropě. Dvakrát v měsíci přejíždím celé Německo, většinou v noci a prostě spěchám," říká osmatřicetiletá žena z Ústí nad Labem, která si nepřála zveřejnit své jméno. Má k tomu dobrý důvod.

Kromě přestupků totiž přišla i na to, jak obelstít německé policisty v případě, že radar vyfotí její auto a policisté by jí chtěli při náhodné kontrole během další cesty předložit účet. "Mám doma už sbírku asi šesti espézetek. Vždy, když mě na jednu radar vyfotil víckrát, tak jsem prostě zašla na registr, že mi ji někdo ukradl nebo zničil nebo že někde upadla. A dostala jsem nová čísla a s nimi i čistý štít, protože už nikdo nemohl identifikovat mé auto," popisuje.

Kolik zaplatíte - změny pokut v Německu
(v eurech)
dosud od února
Překročení rychlosti v obci
o 21-25 km/hod. 40 70
o 26-30 km/hod. 50 80
o 31-40 km/hod. 75 120
o 41-50 km/hod. 100 160
o 51-60 km/hod. 150 240
o 61-70 km/hod. 275 440
přes 70 km/hod. 375 600
Překročení rychlosti mimo obec
o 21-25 km/hod. 50 80
o 26-30 km/hod. 60 100
o 31-40 km/hod. 100 160
o 41-50 km/hod. 125 200
o 51-60 km/hod. 175 280
o 61-70 km/hod. 300 480
přes 70 km/hod. 425 680
Nepřiměřená rychlost při náledí, mlze 50 100
Řízení pod vlivem alkoholu, drog
při 1. přestupku 250 500
při 2. přestupku 500 1 000
při 3. přestupku 750 1 500
Jízda na červenou
po déle než 1 sek. 125 200
s ohrožením lidí 200 320
s poškozením věcí 200 360
Odstup - rychlost nad 80 km/h 40-200 75-320
Odstup - rychlost nad 130 km/h 60-250 100-400
Nebezp. předjíždění 50 100
Jízda vlevo 40 80
Předjíždění na zákazu 75 150
Ilegální závody
účastník 150 400
pořadatel 200 500

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.