Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete dojet? Kupte si německé auto

aktualizováno 
Podle německého autoklubu ADAC jsou stejně jako v posledních třech letech nejspolehlivější vozy německých výrobců. Mezi škodovkami dopadá o něco lépe octavia, majitelé fabií potřebují asistenční zásah přímo na silnici častěji.

Řidička v nesnázích, porucha | foto: Profimedia.cz

ADAC vyhodnotil 2,55 milionů zásahů svých žlutě zbarvených servisních aut z loňského roku u aut ve stáří do šesti let. Šest z osmi sledovaných kategorií vyhrály německé značky. Souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě.

popisek STATISTIKA
KOMPLETNI VÝSLEDKY ZDE 

Mezi malými auty kraluje žebříčku Mitsubishi Colt před Mini a již nevyráběným Audi A2. Škoda Fabia je z 27 sledovaných modelů na 19. místě. Podle autoklubu ADAC však častou pomoc potřebují tři nejhorší malá auta – Citroen C3, Hyundai Getz a Kia Picanto.

Nižší střední třídě kraluje trojlístek prémiových vozů BMW řady 1, Mercedes třídy B a Audi A3. Nejhorší je Fiat Stilo.

Škodu Octavia řadí ADAC do střední třídy aut, mladoboleslavskému vozu patří páté místo mezi 13 hodnocenými. Na první příčce je Audi A4, poslední je naopak Renault Laguna.

Německé vozy kralují také dalším žebříčkům. Nejlepším velkým autem je Audi A6, nejméně poruchovým sportovním vozem je Mercedes SLK a mezi auty SUV dopadlo nejlépe BMW X3.

Nejspolehlivějším rodinným autem má být Mitsubishi Space Star před Citroenem Picasso a Mazdou 5. Naopak poslední je v této části statistik Ford Focus C-Max.

ADAC sbírá údaje z výjezdů svých žlutých andělů už 30 let. Loni musel nejčastěji opravovat závady spojené s elektronikou a bateriemi. Následují poruchy zapalování a defektní motory.

V třicetileté historii jsou nejúspěšnějšími značkami Toyota, Mercedes a Audi. Naopak nejčastěji statistiky dopadly špatně pro fiaty, renaulty a opely. Vůbec nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADACu je japonská Toyota. Některý z vozů dnes největšího výrobce automobilů na světě se umístil na prvních příčkách celkem čtyřiatřicetkrát.

Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektroinstalací. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalovacího zařízení (téměř 13 procent všech poruch), poruchy motoru (téměř osm procent) a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.