Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete slevu na auto? Nebojte se smlouvat

aktualizováno 
Pokud umíte smlouvat, máte šanci při koupi auta v Česku zaplatit méně než ti, kteří tiše přijmou cenu nabídnutou prodejcem. Ceník je vlastně jen orientační.

Cenové zvýhodnění jsme usmlouvali i na žhavou novinku, Toyotu Avensis. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Přímá sleva 20 000, 4 500 nebo výbava auta za 15 000 a 9 000 korun zadarmo. Takové zvýhodnění nám nabídli v pražských autosalonech Škodovky, Hyundaie, Fordu a Toyoty, kde jsme předstírali zájem o koupi nového auta.

Ceník slouží jen k lepší orientaci

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Že oficiální ceníky automobilek slouží jen k vytvoření představy, kolik tak asi automobil stojí, jsme pochopili hned po první návštěvě, která proběhla v autosalonu prodejce škodovek NH Car Strahov.

Námi vybraná Škoda Fabia 1.2 HTP s výkonem 44 kW ve výbavě Ambiente Plus by podle ceníku vyšla na 254 900 korun. Ve výbavě má klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a dálkové centrální zamykání. "Tu vám dáme za 239 900 korun," začne při první zmínce o slevě prodejce Ivan Telecký, který navíc dodá, že auto má metalickou barvu, za niž se normálně připlácí osm a půl tisíce korun.

Jenže háček je v tom, že takové auto už je objednané do výroby, tudíž nemáme šanci si do vozu přiobjednat cokoliv dalšího. Třeba jinou barvu. Naše podivování nad výší slevy prodejce vysvětluje tím, že "tak to dneska prostě chodí".

Obvyklý zákazník shánějící nové auto podle něj obejde několik autosalonů v okolí a rovnou se ptá na slevu. "Je pak na každém prodejci, jak moc si může dovolit jít s cenou dolů," vysvětluje Telecký.

A co když bychom chtěli barvu, kterou nemají takzvaně na skladu? "Pak by cena byla určitě jiná, ale pořád nižší, než kolik vidíte v ceníku," dodává prodejce.

Víc už to nejde, skoro nic bychom nevydělali

Dalším vybraným autem byl fabii konkurující nový Hyundai i20, pro který jsme se vypravili do prodejny Auto Palace v Praze na Spořilově. Tady prodejce ke slevě tak vstřícný nebyl. Nejdřív vyjmenoval výhody typu pětiletá záruka, šest airbagů, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo dálkové centrální zamykání. A řekl, na kolik by takové auto vyšlo – na 273 900 korun. O slevě ale nepadla ani zmínka.

Bylo to tedy na nás. "A levněji by to nešlo?" ptali jsme se. Odpovědí byla cifra 269 tisíc korun. "A míň už to určitě bohužel nejde," rychle uzavřel smlouvací proces prodejce Hyundaie. "Skoro nic bychom nevydělali."

Snížení ceny ne, přidám jen výbavu navíc

Jako další malé auto jsme zkusili koupit Forda Fiestu. Sice u stejné firmy, ale v jiné budově. Tady nám prodejce Zbyněk Vlček nabídl model za 270 tisíc korun, který má v rámci akční nabídky klimatizaci a prodlouženou záruku na tři roky zdarma. Ta je automaticky nabízena všem zákazníkům, kteří se na fiestu přijdou zeptat.

Když jsme zjišťovali možnost slevy, prodejce snížení ceny nekompromisně odmítl s tím, že už takhle jde o akční dotovaný model. Zadarmo nabídl bezpečnostní zařízení v podobě zamykání řadicí páky za sedm tisíc korun a koberečky za další dva. Celkem jsme tedy dostali zvýhodnění za devět tisíc korun.

Posledním "kupovaným" autem byla novinka střední třídy - Toyota Avensis s benzinovým motorem o objemu 1.8 litru. Když jsme s prodejcem vybrali konkrétní výbavu, barvu a dostali jsme se k ceně 679 900 korun, přišla řada na otázku, zda s výslednou částkou nejde něco udělat.

Nejdřív nabídl přihlášení vozu v hodnotě 800 korun. Když jsme dali najevo, že to opravdu nic velkého není, ochotně přihodil ještě metalickou barvu v ceně 15 tisíc korun zdarma. Taková nabídka se hodí prakticky každému zájemci o nový avensis. Bez příplatku je totiž v nabídce jen jediná barva – bílá.

Co jsme usmlouvali

Škoda Fabia
ceníková cena 254 900 Kč
přímá sleva 15 000 Kč

Hyundai i20
ceníková cena 273 900 Kč
přímá sleva 4 900 Kč

Ford Fiesta
ceníková cena 269 990 Kč
sleva ve výši 9 000 Kč prostřednictvím zámku převodovky a koberečků zdarma

Toyota Avensis
ceníková cena 679 900
metalická barva za 15 000 Kč zdarma






Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.