Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete změnu? Zkuste vůz z USA

  15:03aktualizováno  15:03
Výhodná cena, kvalitní, málo jeté vozy a mnohdy i určitá touha vlastnit v Evropě neobvyklý vůz. To je to, co mnohé motoristy vede k tomu, aby si objednali vůz z USA či Kanady. A podle majitelů firem, které se touto činností zabývají, počet takových lidí narůstá.

Ušetřit se dají desítky tisíc korun. Záleží na zvoleném automobilu.

"Určitě tomu nahrává i příznivý kurz dolaru vůči české koruně," připouští spolumajitel firmy Simix Ivan Šnajdr.

Ze zámoří se vozí hlavně velké, maximálně tři roky staré automobily s malým počtem najetých kilometrů, kterých je na rozdíl od Evropy v zámoří dostatek.

Jedinou nevýhodou je fakt, že prakticky nenarazíte na auto s naftovým motorem.

Mezi nejčastěji dovážené vozy patří například Jeep Grand Cherokee, Chrysler Voyager, Mercedes M, Infiniti FX 35, Nissan Murano nebo Hummer. "Objednat se dá prakticky všechno. Záleží jen na finančních možnostech a přání zákazníka," říká Šnajdr.

S hledáním konkrétního vozu pomůže některá z firem, které vozy ze zámoří dovážejí, vybírat lze i na internetu. Obavy motoristé nemusí mít ani ohledně původu vozu. Dovozci automobily totiž zpravidla nakupují od oficiálních dealerů.

"V bazarech se nakupuje jen výjimečně. Chybí tam jistota, že vůz je v naprostém pořádku. Navíc na auto poskytujeme záruku," sděluje Ivan Šnajdr.

Je však nutné zařídit dovoz do Evropy. Automobil je v kontejneru převezen do přístavu a poté minimálně čtrnáct dnů putuje do Evropy. Náklady na přepravu se pohybují okolo jednoho tisíce dolarů. Dalších zhruba deset tisíc korun pak spolkne převoz z Německa do České republiky. Další výdaje představuje desetiprocentní clo a devatenáctiprocentní DPH.

Dovezený automobil navíc musí projít homologací, u ojetých vozů následuje technická kontrola, kontrola emisí a registrace.

A jak je to s náhradními díly? V dnešní době už bez problémů. "Náhradní díly nám chodí dvakrát týdně, takže s případnými opravami není žádný problém," říká Ivan Šnajdr.

Americký prezident George Bush má nové auto. Speciálně upravená limuzína Cadillac vychází ze sériového modelu DTS, který bude představen v únoru. (19. ledna 2005)

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.