Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chemie nahradí páté kolo jen těžko

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC zjistil, že sady na rychlou opravu defektů kol mají řadu nedostatků. Autoklub proto doporučuje raději využít náhradní kolo. Jako dobrou alternativu uvádí moderní pláště s technologií Run-Flat, které umožní při propíchnutí bezpečný dojezd do pneuservisu.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

ADAC také chválí systém sledování tlaku v kolech přímo na palubní desce, který má k dispozici spolu s novým autem stále více řidičů. Při náhlém poklesu tlaku vzduchu následuje varování, díky čemuž se dá předejít nehodě.

Autoklub vyzkoušel 10 sad určených k rychlé opravě defektu bez výměny kola a tři spreje slibující stejný efekt.

Levnější spreje ADAC vůbec nedoporučuje kupovat. Zacelí jen nejmenší díry, problematické bývají návody k použití a při nízkých teplotách nefungují.

Lepší službu odvedou sady, jež tvoří přípravek k zacelení defektu a malý kompresor. ADAC však zjistil, že mezi sadami lze narazit na velké rozdíly.

Nejlépe dopadl výrobek Set Premium Seal Repair. Poradil si i s velkými dírami v pneumatice.

Přesto si ADAC myslí, že nic lepšího než páté rezervní kolo neexistuje. Všechny ostatní možnosti opravy stejně vyžadují pomalejší jízdu a následnou návštěvu v pneuservisu.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.