Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chery Shooting Sport Concept: Čínský kombík pro Evropu?

  14:00aktualizováno  14:00
S myšlenkou na výrobu dynamického kombíku, kterému se po anglicku říká "shooting brake", koketuje stále více automobilek. Prozatím ale nikdo nedotáhl projekt dál než k autosalonovému nablýskanému exponátu. S dynamickým kombíkem se chce ukázat i automobilka zpoza čínské zdi: Chery. Mohlo by jít o předzvěst spolupráce s americkým Chryslerem.

Chery Shooting Sport Concept | foto: Chery

Čínská automobilka Chery bude pro churavějící americkou část koncernu DaimlerChrysler vyrábět malá auta.

Třídveřový kombík Shooting Sport Concept, chystaný na autoalon v Šanghaji, by mohl vzniknout na základech Dodge Hornet, který by podle předchozích odhadů mohla čínská automobilka pro Chrysler vyrábět.

Chery Shooting Sport ConceptChery Shooting Sport Concept




Podle dohody bude Chery vyrábět auta značky Chrysler určená pro prodej ve Spojených státech a Evropě. Chrysler se dohodl na spolupráci s Chery již na konci prosince. Chery by měla vyrábět hlavně malé vozy, což je segment, ve kterém Chrysler nepůsobí. Obliba těchto vozů se nyní zvyšuje kvůli jejich ceně i rostoucí ceně pohonných hmot.

Chery je největším čínským výrobcem aut. Firma má několik montážních továren v zahraničí, včetně Íránu, Malajsie, Ruska, Ukrajiny, Brazílie a Egypta.

Velké automobilky se snaží proniknout na čínský trh, který patří mezi nejrychleji rostoucí na světě. Snaží se tak vyrovnat slabší poptávku na americkém a evropském trhu. Doposud se však zaměřovaly hlavně na výrobu aut pro čínský trh. Čínské automobilky se v poslední době začaly naopak poohlížet po akvizicích v zahraničí, aby tak mohly expandovat na další trhy a získaly napojení na lepší technologie.

Dodge Hornet

popisek CO JE...
SHOOTING BRAKE 

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.