Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Aveo: pohledný kabát, technika s rozpaky

  15:10aktualizováno  15:10
Řady malých-velkých aut, kde je pořizovací cena až na prvním místě, rozšíří v březnu pohledný korejec s americkým rodokmenem. Do kategorie kde hrají hlavní housle Renault Thalia, Dacia Logan a do Škoda Fabia sedan, přibude tříprostorový Chevrolet Aveo se základní cenou pod čtvrt milionu korun.

Zvenku
Nové aveo ve výrobním programu Chevroletu (dříve Daewoo) nahrazuje tříprostorovou variantu kalose, která stejně jako její sourozenci pochází z dílny věhlasného studia Italdesign.

Aveo je oproti tomu první vlaštovkou z nově vzniklého designérského centra v jihokorejském Bupyongu, jeho vzhled je oproti předchůdci ještě evropštější.

V souladu se současnými trendy je aveo o poznání větší než předchůdce, přesto si ponechalo vzhled kompaktního sedanu. Do délky narostlo o 75, do šířky o 40 a do výšky o nepatrných 10mm.

Čelním partiím vozu dominuje výrazná maska chladiče s chromovaným orámováním a zlatavým logem automobilky. Velmi pohledný je malý chevrolet i zboku, což u malých sedanů nebývá vždy obvyklé. Stoupající linie bočních oken a mohutné lemy blatníků vozu prospívají, kola o větším průměru by však nebyla na škodu. Zadní části vévodí velké trojúhelníkové světlomety, zabíhající až do boků karosérie a malý spoiler zvýrazňující hranu víka kufru.
 
Zevnitř
Vnitřní prostor nového chevyho zaujme nápaditým moderním vzhledem a překvapivě dobrou kvalitou řemeslného zpracování. Plastové díly interiéru jsou sice výhradně tvrzené, až na drobné výjimky ale mají pěknou povrchovou úpravu a vzhled.

Pohledný kokpit s oblou přístrojovou kapličkou je i vzhledem ke skromnější výbavě dobře přehledný. Ovládací prvky jsou dostatečně velké a dobře zpracované. Čtyřramenný volant, zděděný po předchůdci, by snesl menší průměr a především podélně nastavitelný sloupek řízení. Sedadla mají tužší polstrování a méně výrazné boční vedení. Výhled z vozu lze hodnotit jako nadprůměrně dobrý, tradiční výjimku tvoří mohutnější sloupky čelního skla. Interiér je na poměry v dané kategorii celkem prostorný, ani v pětičlenném obsazení netrpí posádka vážným nedostatkem pohodlí.

Zavazadlový prostor se základním objemem 400 litrů je ve srovnání s konkurenty hodně podprůměrný, je ale dobře přístupný a skladný. Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze jeho kapacitu ještě zvětšit, vzniklá ložná plocha ovšem není zcela rovná.

Jízda
Ohledání vozu zanechává výhradně pozitivní dojmy, pocity z jízdy už takové nejsou. Aveo spočívá na upravené platformě kalose, se kterým sdílí i většinu techniky a bohužel i část neduhů. Podvozek se oproti předchůdci výrazně nezměnil, rozšíření rozchodu zadních kol (o 20mm) se příznivě projevilo na jízdní stabilitě. Tlumiče mají evropsky tužší charakteristiku, podvozek přesto absorbuje většinu drobných nerovností s přehledem. V běžném provozu je chování avea poměrně lehce předvídatelné. Při sportovním stylu jízdy se ovšem karoserie naklání více než by bylo příjemné, ke ztrátě směrové stability dochází až v extrémních situacích. K silným stránkám avea rozhodně nepatří řízení. V městském cyklu vůz bez potíží drží zvolenou stopu a dobře se s ním manévruje, při vyšších rychlostech je však vysoká citlivost řízení a téměř nulová zpětná vazba spíše na obtíž a vyžaduje zvýšenou pozornost a pevnou ruku na volantu.

Odhlučnění vnitřního prostoru lze hodnotit jako dobré. V dálničním provozu, kdy se ručička otáčkoměru pohybuje v horním spektru, se sice projevuje absence tlumícího materiálu kapoty a větší aerodynamický odpor, hladina hluku uvnitř vozu však není nijak dramatická.

Automat lepší než manuál
V nabídce pohonných jednotek jsou prozatím dva zážehové čtyřválce: Dvanáctistovka se dvěma ventily na válec produkující výkon 53 kW (72 koní) a šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 69 kW (94 koní), vznětový motor prozatím v nabídce chybí. Slabší agregát bude dodáván výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, motor 1,4i 16V lze alternativně doplnit čtyřstupňovým samočinným ústrojím.

Motor 1,4 16V

objem 1399 ccm
max. výkon 69 kW
max. točivý moment 130 Nm
max. rychlost 176 km/h
zrychlení 0-100 km/h 11,1 s
kombinovaná spotřeba 6,7 litru
Slibné papírové hodnoty silnějšího motoru v jízdní praxi příliš nepřesvědčily a to ani s ohledem na skutečnost, že vůz měl najeto teprve tisíc kilometrů. V nízkých otáčkách je projev motoru dosti nevýrazný, větší chuť k životu jeví až ve středním pásmu, do vysokých otáček se žene s chutí, ale výraznější výkonová gradace už posádku nečeká.

Odstupňování jednotlivých převodových stupňů pětistupňové převodovky je dobré, řadící páka se však pohybuje po zbytečně dlouhých drahách. Nadšení nebudí ani kvalita řazení. Nepřesná kulisa znemožňuje rychlou změnu převodových stupňů a řidiči tak zamezuje naplno využít potenciál motoru.

Verze s čtyřstupňovou automatickou převodovkou je naopak příjemným překvapením. Řazení probíhá hladce, bez cukání a s relativně malou prodlevou, v případě potřeby automat bez obtíží podřazuje i o dva stupně.

Cena
Chevrolet Aveo se na českém automobilovém trhu představí v průběhu měsíce března. Základní cena by podle předběžných informací měla atakovat čtvrtmilionovou hranici. Za 245 až 250 tisíc korun zákazník získá malý chevrolet s motorem 1,2i a výbavou zahrnující airbag řidiče, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, asymetricky dělená a sklopná opěradla zadních sedadel a autorádio s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory.

Verze s motorem 1,4i 16V bude pravděpodobně začínat na ceně mírně přesahující 300 tisíc Kč. Ve vyšších výbavách nebudou chybět: posilovač řízení, ABS, airbag spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ovládání autorádia na volantu, mlhové světlomety atd.

Nový Chevrolet Aveo přináší do nepočetné skupiny cenově dostupných vozů s velkou užitnou hodnotou svěží moderní design a nadprůměrnou kvalitu zpracování. Pokud se dovozci podaří dodržet naznačenou cenovou politiku, většina budoucích majitelů mu jistě odpustí jeho technické nedokonalosti.

Poptávka po cenově dostupných a zároveň prostorných automobilech rok od roku stoupá. Na tuzemském trhu to nejlépe dokazují mimořádné prodejní úspěchy Renaultu Thalia a cenového bestseleru Dacia Logan.

Chevrolet Aveo 1,2i

Renault Thalia 1,2i16V

Dacia Logan 1,4MPI

Zdvihový objem (cm3)

1150

1149

1390

Počet válců/ventilů

4/8

4/16

4/8

Výkon (kW/k)

53/72

55/75

55/75

Max. točivý moment (Nm)

104

105

112

Maximální rychlost (km/h)

157

170

162

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13,7

13,0

13,0

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

6,4

6,0

6,8

Délka (mm)

4310

4171

4247

Šířka (mm)

1710

1636

1740

Výška (mm)

1505

1437

1525

Rozvor (mm)

2480

2472

2630

Objem kufru (l)

400

510

510

Pohotovostní hmotnost (kg)

997

960

1050

Celková hmotnost (kg)

1490

1430

1535

Pořizovací cena (Kč)

asi 245 000 

219 900
(akční cena)

199 900

Prodaných kusů v ČR v roce 2005

-

3738

2542

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.