Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další americký drsňák odložil svaly. Nové camaro má dvoulitr s turbem

aktualizováno 
Chevrolet Camaro je americká legenda. Jeho šestá generace se zmenšila a nevyhnula se trendu downsizingu. Tedy snižování objemu a přeplňování v zájmu ekologie.

Chevrolet Camaro | foto: Chevrolet

První Chevrolet Camaro vyjel už v roce 1966. Letos Chevrolet po téměř 50 letech představil teprve šestou generaci tohoto legendárního modelu. Ta minulá byla přitom představena poměrně nedávno – po sedmileté pauze v roce 2009. Dlouhé životní cykly jsou tedy minulostí.

Fotogalerie

Nová generace není pouhým vylepšením. Novinka má podle výrobce 70 procent komponentů nových, v jiných vozech od General Motors nepoužitých. Využívá však koncernovou platformu Alpha, kterou už dostal Cadillac ATS.

Design navazuje na současnou generaci. Opět tu tedy máme klasický americký „muscle car“, kterému konkuruje zejména obdobný Ford Mustang. Vůz nevypadá jako žádné tintítko, kovové svaly dává najevo vysokým pontonem karoserie a poměrně malým zasklením.

Nové camaro je ve všech ohledech menší než předchůdce. Je kratší, užší i nižší. Přesto je to stále pořádný kus auta. S rozměry 4 784 x 1 897 x 1 348 milimetrů je nové camaro, zejména na evropské poměry, opravdu nepřehlédnutelné. Předchozí provedení bylo mohutnější (4 841 x 1 917 x 1 376 milimetrů).

O něco kratší je i rozvor, který má nyní 2 811 milimetrů. Předchůdce měl rozvor 2 852 milimetrů. Konstruktérům se podařilo díky většímu použití hliníku snížit hmotnost auta minimálně o 90 kilogramů. Předchozí generace vážila nemalých 1 700 kilogramů.

Může vás zajímat

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Cena 1.176.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Jak velí současný trend, i novému camaru se nevyhnula „ekologizace“. Poprvé tak americká legenda dostala čtyřválec, a to s objemem jen dva litry. Samozřejmostí je přeplňování. Výkonový potenciál této pohonné jednotky není špatný (205 kW, 400 Nm), přesto pravověrný milovník americké klasiky sáhne asi po jiné motorizaci.

Dále v nabídce bude zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru, který má výkon 250 kW a točivý moment 385 Nm. I tento motor vyhovuje ekologickým nárokům, jelikož disponuje v případě klidného provozu vypínáním dvou válců.

Pro opravdové labužníky naštěstí Chevrolet ponechal v nabídce i velkoobjemový osmiválec. Agregát s objemem 6,2 litru pochází ze sourozenecké corvetty a má výkon 339 kW a točivý moment vrcholí na 617 Nm. I tento motor je vybavený vypínáním válců.

Pro všechny pohonné jednotky je na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou. Samočinná převodovka Hydra-Matic nabízí možnost řazení páčkami pod volantem.

Kola jsou nejméně osmnáctipalcová, osmiválec SS má „dvacítky“. Model SS dostane na přání aktivní tlumiče Magnetic Ride Control. Jízdní režimy lze u nového camara vybírat z Snow/Ice, Tour, Sport a verze SS má i okruhový režim Track.

Parkovací brzda je nově elektronická a nové camaro bude mít za příplatek svítilny typu LED. Na výběr bude z 10 barev karoserie a z pěti barevných provedení interiéru. Tam si našly místo dva osmipalcové dotykové displeje.

Ve Spojených státech se začne nová generace camara prodávat ještě letos. V polovině příštího roku pak i v Evropě, a to přes to, že Chevrolet z evropských trhů odešel. Evropské provedení bude mít pozměněné parametry, které výrobce zveřejní až v době uvedení.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz