Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další americký drsňák odložil svaly. Nové camaro má dvoulitr s turbem

aktualizováno 
Chevrolet Camaro je americká legenda. Jeho šestá generace se zmenšila a nevyhnula se trendu downsizingu. Tedy snižování objemu a přeplňování v zájmu ekologie.

Chevrolet Camaro | foto: Chevrolet

První Chevrolet Camaro vyjel už v roce 1966. Letos Chevrolet po téměř 50 letech představil teprve šestou generaci tohoto legendárního modelu. Ta minulá byla přitom představena poměrně nedávno – po sedmileté pauze v roce 2009. Dlouhé životní cykly jsou tedy minulostí.

Fotogalerie

Nová generace není pouhým vylepšením. Novinka má podle výrobce 70 procent komponentů nových, v jiných vozech od General Motors nepoužitých. Využívá však koncernovou platformu Alpha, kterou už dostal Cadillac ATS.

Design navazuje na současnou generaci. Opět tu tedy máme klasický americký „muscle car“, kterému konkuruje zejména obdobný Ford Mustang. Vůz nevypadá jako žádné tintítko, kovové svaly dává najevo vysokým pontonem karoserie a poměrně malým zasklením.

Nové camaro je ve všech ohledech menší než předchůdce. Je kratší, užší i nižší. Přesto je to stále pořádný kus auta. S rozměry 4 784 x 1 897 x 1 348 milimetrů je nové camaro, zejména na evropské poměry, opravdu nepřehlédnutelné. Předchozí provedení bylo mohutnější (4 841 x 1 917 x 1 376 milimetrů).

O něco kratší je i rozvor, který má nyní 2 811 milimetrů. Předchůdce měl rozvor 2 852 milimetrů. Konstruktérům se podařilo díky většímu použití hliníku snížit hmotnost auta minimálně o 90 kilogramů. Předchozí generace vážila nemalých 1 700 kilogramů.

Může vás zajímat

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Cena 1.176.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Jak velí současný trend, i novému camaru se nevyhnula „ekologizace“. Poprvé tak americká legenda dostala čtyřválec, a to s objemem jen dva litry. Samozřejmostí je přeplňování. Výkonový potenciál této pohonné jednotky není špatný (205 kW, 400 Nm), přesto pravověrný milovník americké klasiky sáhne asi po jiné motorizaci.

Dále v nabídce bude zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru, který má výkon 250 kW a točivý moment 385 Nm. I tento motor vyhovuje ekologickým nárokům, jelikož disponuje v případě klidného provozu vypínáním dvou válců.

Pro opravdové labužníky naštěstí Chevrolet ponechal v nabídce i velkoobjemový osmiválec. Agregát s objemem 6,2 litru pochází ze sourozenecké corvetty a má výkon 339 kW a točivý moment vrcholí na 617 Nm. I tento motor je vybavený vypínáním válců.

Pro všechny pohonné jednotky je na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou. Samočinná převodovka Hydra-Matic nabízí možnost řazení páčkami pod volantem.

Kola jsou nejméně osmnáctipalcová, osmiválec SS má „dvacítky“. Model SS dostane na přání aktivní tlumiče Magnetic Ride Control. Jízdní režimy lze u nového camara vybírat z Snow/Ice, Tour, Sport a verze SS má i okruhový režim Track.

Parkovací brzda je nově elektronická a nové camaro bude mít za příplatek svítilny typu LED. Na výběr bude z 10 barev karoserie a z pěti barevných provedení interiéru. Tam si našly místo dva osmipalcové dotykové displeje.

Ve Spojených státech se začne nová generace camara prodávat ještě letos. V polovině příštího roku pak i v Evropě, a to přes to, že Chevrolet z evropských trhů odešel. Evropské provedení bude mít pozměněné parametry, které výrobce zveřejní až v době uvedení.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: BMW chystá čtyřdveřový supersport M8

BMW M8

Až do zahájení ženevského autosalonu BMW drželo v tajnosti koncept, který láká na chystanou řadu 8. Studie je...

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar I-Pace

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace...

Nové BMW X4 přijíždí už po čtyřech letech. Stejné je jen na pohled

BMW X4

Mnichovská automobilka přivezla do Ženevy poněkud překvapivou automobilovou novinku: novou generaci modelu X4, která...

Najdete na iDNES.cz