Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Camaro: Born in the USA

  15:58aktualizováno  16:17
To nejameričtější z amerických aut přijíždí v novém. Hvězdou Route 66 bude od příštího roku nové camaro. Od pohledu je to typický muscle car, což značí hlavně neposednou zadní nápravu, a tedy dlouhatááánské rozevláté průjezdy zatáčkou.

Chevrolet Camaro | foto: GM

O Chevroletu Camaro, které se jako koncept představilo před dvěma lety v Detroitu, už nemusíme jen snít. Právě teď dostala svou finální podobu pátá generace. V USA se prodej rozběhne v prvním čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří camaro i do Evropy.

Výrobce ho označuje jako sportovní model, hlavně je to ale hračka pro velké automobilové romantiky.

"Nové camaro je prostě úplně nové," říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za globální design. "Hlásíme se k minulosti tohoto slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými chevrolety."

Za velkou louží sice právě probíhá hon na rozežrané obří teréňáky a automobilky se snaží Američany usadit do aut velikosti psí boudy (smart, nová fiesta...).

Čistokrevné auto Made in USA ale musí být pořádně velké, navztekaně řvát víc než čtyřválcem, vonět po spáleném benzinu a od obroušených zadních pneumatik se mu musí pořádně kouřit.

Camaro revival
Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky vzpomíná na klasické camaro, ale například vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Skvěle vypadají hranaté budíky před řadicí pákou, které zobrazují další důležité provozní údaje

Camaro bude driftovat buď s pomocí základního šestiválce, nebo o 122 koní zuřivějšího osmiválce.
Menší z nich, 3,6litr V6 (224 kW/300 k) je vybavený přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů.

Nejsilnější Camaro SS dostane 6.2litr V8 (315 kW/422 k), který je vybavený systémem Active Fuel Management, který vyřazuje z provozu polovinu válců při malé zátěži.

Oba vidlicové agregáty budou spolupracovat se 6stupňovými převodovkami (manuálními i automatickými).

Typický americký svalovec má zadní nápravu tuhou a úplně nejlepší jsou podle něj listová pera. Jsme ale v 21. století, a tak dostalo camaro pro všechna kola nezávislé zavěšení. 1 700 kilogramů se mezi nápravy usadilo šikovně tak, že se hmotnost rozložila téměř ideálně. 52 % nese předek, zbytek veze zadní náprava.

Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, u zuřivého Camara SS se do nich zakusují 4pístková bremba.
Na výběr bude mezi 18“, 19“ a 20palcovými koly.

Všechny modely dostanou vypínatelný stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak. Camaro SS s manuální převodovkou má ještě navíc systém kontrolovaného rozjezdu "Launch control".

Hračkou, kterou si určitě dopřejte, až pro něj půjdete, je systém startování vozu na dálku.

Camaro je sice Američanem se vším všudy. Ale moderní filozofie globálního vývoje vypadá podle koncernu GM takto: Studie vznikla v USA, konstrukční práce dostala na starost australská odnož GM Holden, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se bude v kanadském městě Oshawa.

Chevrolet Camaro
v číslech
3.6L V6 6.2L V8

objem (ccm)

3 564 6162

max. výkon (k/kW)

300/224 při 6 400 ot./min  422/315 při 5 000 ot./min
max. točivý moment (Nm) 370 při 5 200 ot./min  553 při 4 500 ot./min

základní pneumatiky

245/55R18

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 836 x 1 918 x 1 377 x 2 852

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.