Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Camaro: lovec mustangů

  11:50aktualizováno  23. ledna 11:55
Mánie znovuoživování legend, rozdmýchaná Fordem Thunderbird, hýbe Amerikou a každý lepší výrobce sahá do zažších a zažších koutů archivů a nechává se inspirovat křivkami zašlé slávy při tvorbě nových studií a konceptů. Chevrolet Camaro 2006 se představuje.

Na letošním detroitském autosalonu se objevily hned tři retrokoncepty, z čehož hned dva vzpomínají na slavné pony-cars, tedy jednoduše vybavená a vystrojená, ale výkonná a prostorná sportovně laděná kupé.

Zatímco konkurenční DaimlerChrysler se pochlubil znovuzrozeným challengerem, Chevrolet se rozhodl předhodit zkoumavým zrakům veřejnosti nejnovější zpodobnění levnějšího a civilnějšího bratrance nekompromisní corvetty – i u nás dobře známého Chevroletu Camaro.

V amerických měřítkách kompaktní rozměry, dynamické, ale ne příliš agresivní tvary plné hran, 2+2místné provedení a klasická koncepce – to jsou dle představ tvůrců nezbytné přísady k návratu camara ke slávě.

Takový normální zabiják: Dodge Challenger 2006 ...VÍCE

473 dlouhý a 202 cm široký koncept je pořádně přisedlý k zemi a 21/22palcová kola dotvářejí silácký dojem. Přes agresivní vzhled ale budoucí camaro, podobně jako v minulosti, nepřetéká drahými technologiemi a míří do široce dostupné cenové hladiny.

Srdce z corvetty
Přes jistou konzervativnost nezůstal stranou pokrok a jisté „poevropštění“ použité techniky; na rozdíl od již vyráběného konzervativního mustangu použilo camaro nezávislé zavěšení všech kol se zadní nápravou multilink, pružiny s progresivní charakteristikou a plynové tlumiče.

Mánii oživování legend nastartoval Ford Thunderbird

Pohon dostal na starost opět Small Block, tentokrát jeho nejnovější hliníková generace 6,0 l LS-2, vypůjčená z corvetty.

K dispozici je tedy rovných 400 koní s mechanickou šestistupňovou převodovkou – dobré předpoklady ke kvalitní asfaltové zábavě.

Pro Evropana poněkud těžko stravitelnou výhodou svébytného agregátu je jeho hospodárnost; díky systému vypínání čtyř válců při nízké zátěži by mělo Camaro umět brázdit americké highways se spotřebou menší než 8 litrů na 100 km při ustálené rychlosti.

Dle nové módy odpovídají schopnostem celku i brzdy – 14“ větrané kotouče se čtyřpístkovými třmeny nemají problém s krocením přeteklého adrenalinu.

Chevrolet Camaro Concept 2006 v číslech

délka

4730 mm

šířka

2022 mm

výška

1344 mm

motor

6.0 l V8,
400 koní/294  kW

převodovka

šestistupňová manuální

pneumatiky

275/30 R21 vpředu,
305/30 R22 vzadu

Uvnitř se vzpomínalo ještě dojemněji; interiér se přímo opájí historií a letití fanoušci „zet-dvacetosmiček“ se budou okamžitě cítit jako doma díky stroze tvarované palubní desce s oranžovými doplňky a volantu se sedačkami, které přes aplikaci moderních anatomických poznatků svým vzhledem stále připomínají své předky.

Takže rychle na nákup - milovníci bublavých osmiválců říkají: "Z camara vedou jen dvě cesty - do corvetty, nebo do hrobu."

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Autoři:


Témata: Dodge, Ford, Chevrolet


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.