Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Camaro: záležitost pro srdce, ne pro rozum

  10:48aktualizováno  10:48
Přestože neexistuje prakticky žádný rozumný důvod ke koupi Chevroletu Camaro, nemívá tento typicky americký vůz sportovního střihu na zdejším trhu o kupce nouzi. Vyznavačům amerického způsobu života nevadí, že jejich koráb bude při jízdní konfrontaci s evropským sporťákem a dokonce i hbitějším turbodieselem na zdejších silnicích těžce pokořen.

Stejně tak ignorují ifakt, že budou platit obrovské částky za benzin i za povinné ručení za vůz s motory 2.8, 3.4, ale častěji 5.0 a 5.7 litru, že budou komplikovaně shánět náhradní díly... Automobil, který v USA patří k velmi levným a rozšířeným, totiž v Česku má své charisma.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Chevrolet můžete koupit na www.automodul.cz

Chevrolet Camaro má kořeny v šedesátých letech, ale v tuzemsku se víc vyskytuje až od třetí generace, která začala v roce 1982. Tehdy se jen kosmeticky lišil od Pontiaku Firebird a v začátcích jezdil se zastaralým motorem, ovšem už od roku 1983 se pohony postupně lepšily a nabíraly na výkonech, takže postupně překročily dvousetkoňovou a v devadesátých letech i třísetkoňovou hranici.

Není bez zajímavosti, že už v roce 1984 měl model digitální panel s rychloměrem a otáčkoměrem, tempomat i ovládání rádia na volantu a další vymoženosti. Stejně jako jiné americké sportovní modely i Camaro má jízdní vlastnosti na hony vzdálené evropským sporťákům: neobratný kolos asociuje spíš kupé či dokonce limuzínu. Zato poskytuje nejrůznější luxus i u starých kusů ovládání v elektrice, klimatizaci, posilovač či interiér v kůži a podobně.

Také tím láká zdejší kupce, kteří se dají unést představou, co všechno lze pořídit v případě letitých exemplářů za částky počítané pouze v desettisících. Měli by si však uvědomit, že z většiny nebudou vůz používat k delšímu cestování, neboť není nic jednoduchého dostat spotřebu kupříkladu u pětilitrového vozu i při decentní jízdě pod patnáctilitrovou mez.

Starší Chevrolet Camaro se dá na trhu ojetin v USA pořídit poměrně levně, což zdejší obchodníci nepřehlédli a model dodali na tuzemské silnice v nezanedbatelném množství. "I když se jedná o vůz spíš nižší kvality, nebývají obvykle auta, která se nabízejí na prodej, ve špatném stavu," sděluje ze zkušeností Aleš Kužel z AAA Auto Praha.

Při zájmu o camaro doporučuje sledovat hlavně kvalitu převodovky, jejíž případné opravy jsou velmi drahé. U automobilů s výkonnými motory rovněž častěji odcházejí spojky. Chevrolet Camaro zůstává i nadále ve výrobě - pro rok 2002 spěje k novému modelu už páté generace.

Největší konkurenti
Chevrolet Camaro s motorem 2.8 ročníku výroby 1990 se prodává zhruba za 100 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurují kupříkladu stejně staré vozy Ford Mustang 3.8 za 70 tisíc, Ford Probe 3.0 za 85 tisíc, Chevrolet Corvette 5.7 za 320 tisíc nebo Dodge Daytona 2.5 Turbo za 80 tisíc korun. "Kdyby motorista některý ze zmíněných vozů koupil v náhlém okouzlení, tak zřejmě bude brzy nešťastný. Uvedená auta jsou pro lidi, kteří s jistotou vědí, že právě takové kusy chtějí, a počítají se všemi jejich nevýhodami pro zdejší provoz," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Z dané nabídky je samozřejmě nejlepší Chevrolet Corvette, který však cenou stojí docela jinde. Camaro má stejně jako mustang problémy v kvalitě."

Chevrolet Camaro
Čtyřmístný sportovní vůz se čtyř-, šesti- i osmiválcovými motory od 2.5 do 5.7 litru s manuálními i automatickými převodovkami. Následující ceny berou ve třetí generaci v úvahu vůz s motorem 2.8 a ve čtvrté generaci s pohonem 3.4.

3. generace

příplatky:


4. generace

příplatky:

motor 5.7 50 000
Targa 70 000

PLUSY
* komfort, pohodlí, bohatá výbava
* vysoký výkon
* zvláštnost
* měkké pohodlné pérování
* relativně nízká pořizovací cena ojetiny
MINUSY
* vysoké provozní náklady
* velká spotřeba
* špatné jízdní vlastnosti proti evropským sporťákům
* drahé náhradní díly a servis
* špatná kvalita zpracování - v USA patří k levným vozům pro nižší třídy
* omezený počet zájemců na trh

1993 190 000
1994 210 000
1995 240 000
1996 290 000
1997 350 000
1998 550 000
motor 5.0 20 000
motor 5.7 30 000 až 40 000
Targa 5.7 40 000 až 50 000
ročník cena (Kč)
1982 50 000
1983 50 000
1984 50 000
1985 55 000
1986 60 000
1987 70 000
1988 80 000
1989 90 000
1990 100 000
1991 (po faceliftu) 110 000
1992 120 000
1993 130 000

Chevrolet Camaro 1995

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.