Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílený koncept supersportu má laserový pohon a řidič v něm leží

  15:10aktualizováno  15:10
Automobilka Chevrolet představila na autosalonu v Los Angeles opravdu bláznivý koncept. Se sériovou výrobou nemá Chaparral 2X Vision Gran Turismo nic společného, radost z něj ovšem budou mít příznivci závodní hry Gran Turismo. Ti si „za volantem“ Chaparralu užijí dostatek zábavy.

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo | foto: Chevrolet

Různých doslova šílených konceptů supersportů bylo za dobu existence automobilového světa vytvořeno více než dost. Ale i přesto patří studie Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo k těm nejšílenějším. Normálního na něm není vlastně vůbec nic od designu přes pohonnou jednotku až po pozici řidiče.

Fotogalerie

Koncept je také mimochodem oslavou partnerství s Chaparral Cars, což je značka, která v šedesátých letech přinesla do motorsportu řadu inovací. Chevrolet ukázal v LA maketu auta, na silnicích se s tímto výtvorem zcela jistě nepotkáme. Užít si ho budou moci hráči závodní série Gran Turismo.

Ta je oblíbeným místem pro představování bláznivých supersportů. Digitální koncept pro tuto hru představily v minulosti třeba firmy Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Subaru a další. Teď se do party přidává Chevrolet a zastiňuje dosud asi nejfuturističtější kreaci, kterou má na svědomí Red Bull a jeho geniální konstruktér Adrian Newey.

Právě studii Red Bull X2014 může z hlediska koncepce 2X Vision Gran Turismo připomínat. Stejně jako ona i výtvor snílků z Chevroletu kombinuje design závodních monopostů s mimozemským vzhledem létajících talířů. Zatímco Red Bull má přece jen blíž k formulím, u Chaparralu jednoznačně vede inspirace UFO.

V Gran Turismu si zajezdíte i na Měsíci

Gran Turismo 6

Gran Turismo 6

Recenzi jedné z nejlepších závodních her čtěte zde.

Ve všem ostatním jde ovšem Chevrolet ještě dál. Obří přísavný větrák, který Neweyho digitální studii zajišťoval brutální přítlak, tady Chevrolet téměř zesměšňuje celým systémem pohonu. V duchu sci-fi je totiž koncept vybaven nezvyklým laserovým pohonem. Ten má výkon 671 kW a autu umožní (samozřejmě jen ve hře) zrychlit na 96 km/h za pouhých 1,5 sekundy, maximální rychlost je přes 384 km/h.

Laserový pohon by měl teoreticky fungovat tak, že vysílá intenzivní pulzy světla, které způsobují rázové vlny dostatečné silné na to, aby vygenerovaly tah. Podle Chevroletu se podobným směrem ubírá vývoj pohonných systémů pro plavidla pro mezihvězdné lety.

Tím však šílenost konceptu rozhodně nekončí. Zcela jako z jiného světa je totiž i pozice řidiče. Ten se do vozu neposadí, ale zalehne do něj hlavou dopředu. Je to tak trochu, jako když zalehnete za kapotáž supersportovního motocyklu, jen více na plocho. Pocity z takové pozice mohou nejlépe popsat nejspíš skeletonisté, kteří se prohánějí v ledových korytech bobových drah. V Chaparralu 2X VGT při tom ovšem bude řidič ještě tak trochu roztažený jako žába – nohy i ruce bude mít od sebe, končetiny směřují ke kolům. Pohyby končetin může řidič ovládat určité aspekty aerodynamiky vozu.

Ve světle těchto informací už zní promítání provozních údajů na vizor helmy pilota jako naprosto normální detail. A to je prosím helma vlastně součástí kapotáže auta. Pokud chcete pocity z tohoto nezvyklého konceptu zažít, existují dvě cesty. Buď se musíte do 30. listopadu vypravit na výstaviště v Los Angeles, nebo si během vánočního období budete muset stáhnout aktualizaci s autem do hry Gran Turismo 6.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.