Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Chevrolet Malibu: macatý Američan vyráží do Evropy

  • 20
Chevrolet Malibu je od pohledu americký sedan se vším všudy. Ale v moderním kabátě a se snahou porozumět i náročným evropským zákazníkům. Předností velkého auta bude rozumná cena v kombinaci s bohatou výbavou a slušnými motory.

Americký koncern GM tlačí svou značku Chevrolet do celého světa. V Evropě to nejdřív zkoušel s původními modely korejského Daewoo, které před časem koupil, nyní už dělá vlastní globální auta. Ta malá mají spíš asijsko-evropský rodokmen, větší modely ctí americký styl. A to platí i o největším modelu pro Evropu, kterým bude zbrusu nový Chevrolet Malibu.

Chevrolet Malibu

Malibu je tradiční jméno pro americký sedan nižší střední třídy, ovšem v Evropě to je spíš auto střední třídy. Tedy s ohledem na velikost, nikoliv cenu. V Evropě bude malibu s rozvorem 2,74 metru nejvyšším modelem Chevroletu, v domovských USA nad ním stojí ještě větší sedan Impala (na druhé straně nabídky to je u nás dobře známý model Cruze). Současné americké malibu je ryze lokální model, který se v Evropě neprodává. Novinka má naopak mnohem větší ambice. Bude to auto pro celý svět, v prodeji má být na stovce trhů a vyrábět se bude hned v několika továrnách.

Evropské zářijové premiéře nového malibu na autosalonu ve Frankfurtu předcházela již jarní premiéra v Číně a v USA. Auto se ale po celém světě začne prodávat příští rok.

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu

Na evropských trzích bude malibu zajímavé poměrem užitné hodnoty s velikostí na straně jedné a výhodné ceny na straně druhé. Sedan bude levnější než koncernový Opel Insignia (postavený na stejné platformě), podle neoficiálních informací docela výrazně. Dalším vodítkem výhodné ceny je jeho dožívající předchůdce Chevrolet Epica, který se cenou pohodlně vešel do půl milionu korun i s dieselovým motorem. Jenže epica bylo ještě spíš Daewoo a příliš popularity si vůz nezískal. Ambice malibu jsou o několik řádů vyšší.

Ač má být malibu globálním autem, tak design prostě americkou duši nezapře. Robustní křivky dělají auto ještě, větší než ve skutečnosti je. Dvoudílná maska je opravdu mohutná a zadní světla připomínají sportovní kupé camaro. Proporce auta jsou ale vyvážené a mají sportovní švih. Boční linie auta směrem dozadu výrazně stoupá. A ač se to na první pohled nezdá, má auto velmi dobrou aerodynamiku. Podle výrobce dokonce na úrovni elektromobilu volt.

Chevrolet Malibu

Interiér je opět v trochu jiném duchu, než na co jsme u evropských aut zvyklí. Ale to není výtka, jen konstatování. Vpředu je razantně oddělen prostor řidiče a spolujezdce, obě části přístrojové desky se uprostřed sbíhají do centrálního panelu. Ten je naopak po celé své délce téměř stejně široký. Rozmístění ovládacích prvků na něm vypadá logicky a ergonomicky a i přístrojový štít má vcelku konvenční rozmístění ukazatelů. Jeho design je ale dost výrazný, dva obdélníkové tubusy jsou docela zajímavým prvkem.

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu

Na výstavách se Chevrolet Malibu chlubí docela luxusně provedeným interiérem. Ten je prošpikován kůží a dřevem. Přístroje pak mají poměrně výrazné modré podsvícení. Na palubní desce jsou u vystavované výbavy dva displeje. Jeden mezi tubusy přístrojů v kapličce před řidičem a druhý sedmipalcový na středovém tunelu. Displej je navíc odklápěcí a pod ním najdeme prostor pro úschovu drobných předmětů. V každém případě je interiér evropštější než vnějšek auta.

Pro evropský trh se počítá, alespoň zatím, s dvojicí motorů. Oba jsou čtyřválcové a spojené buď s manuální nebo automatickou převodovkou. V obou případech šestistupňovou. Benzinový motor má objem 2,4 litru, což z něj pravděpodobně v Evropě žádný prodejní hit neudělá. Jeho výkon bude 124 kW. Zajímavější je dvoulitrový diesel s velmi slušným výkonem 121 kW. Právě tento motor bude asi nejčastější volbou. Ale je možné, že se později v nabídce objeví i menší benzínové motory s přeplňováním.

Chevrolet Malibu

Solidní jízdní vlastnosti slibuje zadní víceprvková náprava, cestovní komfort pak oddělení pomocného rámu motoru od karoserie novými silentbloky. Standardní výbava bude bohatá, ale v interiéru v jejím případě rozhodně nemůžeme očekávat kůži a dřevo z vystaveného vozu. Stejně tak multimediální středový displej s navigací bude za příplatek.


Elektromobil