Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Šílený osmiválcový matiz nikdo nechce

aktualizováno 
Matiz je vlastně takový novodobý trabant. Jako nový patřil k nejlacinějším autům a dnes stojí pár korun jako nejmenší ojetina. Za volantem matizu teď potkáváme hlavně penzisty a ty, kdo potřebují cokoliv, co je doveze. Jenže v podání belgického šílence se to roztomilé kapesní autíčko změnilo v modrou vysteroidovanou bestii.

Chevrolet Matiz V8 | foto: rushlane.com

Autorem přemotorovaného Chevroletu Matiz je Yves Fourdin, zakladatel společnosti Fourdin Auto Sport. Přestavba trvala 13 měsíců a zahrnovala 1 500 pracovních hodin. Původní tříválec 0,8 litru o výkonu 65 koní korejského chevroletu (původně Daewa) nahradil sedmilitrový osmiválec z opačného konce nabídky značky, z americké Corvetty Z06 o výkonu 512 koní.

Chevrolet Matiz V8

Z nuly na 100km/h zrychlí vytuněný drobeček za 3,7 sekundy, na 200 km/h za 10,94 sekundy a jeho maximální rychlost je pak 260 km/h. Matiz, původně vyrobený v roce 2007,  pochopitelně prošel i řadou dalších úprav, kromě nového motoru, který na rozdíl od původního provedení pohání zadní kola, získal z corvetty také brzdy a řízení. Přibyla i spousta spojlerů, přítlačné křídlo a interiér chrání ocelová ochranná klec.

Matiz byl v říjnu k mání v aukci na německém eBayi s vyvolávací cenou 43 tisíc eur (1 100 000 Kč), ale nového majitele nenašel. I přesto, že prodejní cena je hluboko pod náklady na jeho výrobu, které se podle některých serverů odhadují na šest a půl milionu korun.

Chevrolet Matiz V8
Chevrolet Matiz V8

Matiz pochází z Itálie

Původní matiz vychází ze studie věhlasného italského karosáře Giugiara. Projekt ekologicky příznivého hybridního vozidla pro mladé pojmenovaného Lucciola (italsky světluška) pochází z let 1992/1993.

Bohužel ekologická stránka projektu počátkem 90. let nebyla na pořadu dne. Oblé tvary jednoprostorové, v případě "světlušky" třídveřové, karoserie se však zalíbily korejské automobilce a kabát pro Daewoo Matiz byl na světě.

V roce 2004 se matiz dočkal druhé generace, která byla tvarem velmi blízká té první, a hlavně změny jména. Nejprve na Chevrolet Matiz a pak Chevrolet Spark.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.