Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Miray: tak trochu stíhačka s 60 let starými geny

aktualizováno 
Tradiční americká značka představila Evropanům projekt své jihokorejské pobočky. Chevrolet Miray je malinký dvoumístný roadster s agresivním designem a hybridním pohonem. Ve výbavě má několik technických vychytávek, které dnes v autech nenajdeme.

Pro malý roadster za rozumnou cenu místo na trhu rozhodně je, konkurence je totiž minimální. A právě tímto směrem se ubírá futuristický koncept Chevrolet Miray. V této podobě to sice rozhodně není auto do sériové výroby, ale je dost dobře možné, že je předobrazem konvenčněji postaveného roadsteru, který se v nabídce značky v nejbližších letech objeví.

Chevrolet Miray

Roadster nepochází z vývojových dílen amerického Chevroletu, ale z designérského studia jihokorejské pobočky. Tu před lety Chevrolet koupil v podobě značky Daewoo. Proto i jméno Miray má původ v korejštině a znamená budoucnost. A koncept svému jménu čest dělá, je opravdu futuristický. Poprvé byl představen na jaře letošního roku na autosalonu Soul Motor Show v Jižní Koreji. Evropskou premiéru si ale odbyl až nyní na právě probíhajícím autosalonu v německém Frankfurtu.

Přestože jsou tvary miniaturního roadsteru, který měří na délku těsně pod čtyři metry, hodně nekonvenční, můžeme v nich poznat tradiční sporťáky značky. Předek včetně blatníků připomínají top model Corvette a sám výrobce uvádí, že některé z křivek mají původ v šedesát let starých konceptech Chevrolet Corvair Monza GT a Chevrolet Corvair Super Spyder. Tehdy i tentokrát se při návrhu designéři inspirovali u proudových stíhaček.

Chevrolet Miray

Může se hodit

Budete si kupovat nové auto? Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.

Přední spoiler ostrý jako žiletka by se asi v běžném provozu objevit nemohl, u sportovních okruhových aut je ale běžnou výbavou. Velmi výrazně vyboulené blatníky dávají autu siluetu starého roadsteru nebo špičkového supersportu. Jedním z nejvýznamnějších prvků miraye je prolis táhnoucí se na boku podél kapoty až na zadní blatník, kde klesá pod mohutný zadní spoiler a navazuje až na zadní světla. V prolisu je tenké oranžové světlo, které nahrazuje v USA oblíbená boční poziční světla a slouží i jako blinkr.

Nízké prosklení interiéru přímo navazuje na zadní ochranné oblouky a dává tušit, že auto by v pohodě sneslo i variantu s pevnou střechou. Přední kapota se směrem dopředu výrazně zužuje a opět tak odkazuje na stará auta, nebo na čumák stíhačky. Vyberte si. Zadní části dominuje obří difuzor a velmi netradičně ukončená prodloužení ochranných oblouků. Ty přecházejí do spoileru a opět si při pohledu na ně nelze nevzpomenout na směrovky letadla. Dveře se pak otvírají šikmo vzhůru.

Chevrolet Miray

Interiér je pak už čistě letecký. Prostor řidiče a spolujezdce je striktně oddělen mohutným panelem, který je navíc velmi vysoko položený. Oba kokpity mají šípovitý tvar a jakési virtuální "budíky" na hladkých plochách palubní desky. Místo tradičního volantu řidič svírá jakýsi knipl s otevřenou horní částí. I další běžné věci jsou u miraye udělány trochu jinak, třeba místo zpětných zrcátek má auto dvě kamery a obraz promítá na boční okna. Při jízdě po městě pak přední kamera promítá s pomocí navigace reálný obraz dopravní situace.

O pohonu roadsteru zatím mluví Chevrolet poněkud nekonkrétně. Vpředu jsou dva elektromotory s výkonem 15 kW, které jsou spojené s Li-Ion akumulátorem s kapacitou 1,6 kWh. Samozřejmostí je rekuperace energie z brzdění. Hlavní pohonnou jednotkou bude malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru. O jeho parametrech se ale výrobce vůbec nezmiňuje. Poháněna budou všechna kola, respektive si lze vybrat pohon jen jedné z náprav.

Chevrolet Miray

Miray je ryzím konceptem a v současné podobě se do výroby rozhodně nedostane. Ale jako předobraz malého kupé/kabrioletu/roadsteru si ho představit můžeme velmi dobře.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.