Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chicane a Sfida - nová maserati, která si nekoupíme

aktualizováno 
Maserati Chicane nebo Sfida. Že jste o nich nikdy neslyšeli? Asi také neuslyšíte. O jejich tvůrcích ale možná ano.

Maserati Chicane | foto: IED Torino

Ženevský autosalon dává oproti autopřehlídkám pořádaným ve Frankfurtu nebo Paříži výrobcům citelně méně prostoru k prezentaci svých výtvorů, koná se ale každý březen (a ne jednou za dva roky jako výše jmenované), a hlavně: jezdí tam slavná designérská studia.

Stánek Giugiara, Bertoneho a Pininfariny najdete vždycky na stejném místě v prvním patře. Slavná jména každoročně doplňují další, která teprve slavná budou, nebo upadnou v zapomnění.

O patro níž se už pravidelně prezentuje designérská škola z Turína - IED, která vychovává budoucí osazenstvo designcenter automobilek.

Letos si její studenti připravili studii Maserati budoucnosti. 2+2místné kupé pojmenovali Chicane. Socha na kolech, jak ji tvůrci nazývají, je dlouhá 4 400 mm. Na šířku má 1 850 a výšku 1 250 milimetrů. Rozvor je 2 600 mm, osmiválec sedí vepředu, poháněna jsou zadní kola.

Vedle modelu Chicane bude ještě představena virtuální studie kombíku s jedním párem dveří typu shooting-brake pojmenovaná Sfida. I ona bude mít na čumáku nalepený Neptunův trojzubec Maserati. Italové slibují, že bude mít speciální konstrukci dveří kufru.

Za projektem Maserati Chicane stojí Dmytro Zyubyairov (Ukrajina) a Oscar Palladino (Itálie).

Autory projektu Maserati Sfida jsou Roberta Baggio Worm (Brazílie), David Rodrigues (Portugalsko) a Irma Elena Naya Ramirez (Venezuela).


Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.