U Mercedesu umí udělat vědu i z obyčejné klimatizace. Ta v novém "esku" nejen

U Mercedesu umí udělat vědu i z obyčejné klimatizace. Ta v novém "esku" nejen chladí, ale také osvěžuje a ionizuje vzduch. | foto: Mercedes

Brusel hrozí Německu za chladivo do klimatizací mercedesů

  • 12
Evropská komise dnes nařídila Německu, aby do dvou měsíců přestalo používat zakázané chladivo do autoklimatizací, jinak zemi hrozí soudní žaloba a případně i pokuty. Brusel loni zakázal používat chladivo R134a kvůli vyšším emisím skleníkových plynů, ale automobilka Daimler ho nadále používá.

"Komise zaslala dnes Německu formální požadavek, aby přijalo nezbytná opatření vztahující se ke směrnici EU o klimatizaci do aut," uvádí se v prohlášení. "Německo má nyní dva měsíce na to, aby podniklo nutná opatření ke splnění požadavku Komise. Pokud tak neučiní, může Komise rozhodnout, že věc postoupí Soudnímu dvoru EU."

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a kvůli tomu, že nevyhovuje evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Daimler tvrdí, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont. Podle Daimleru může při nárazu auta a jeho vznícení vzniknout vysoce toxický fluorovodík s rizikem úmrtí cestujících. Německé úřady rozhodnutí Daimleru kvůli pochybám o bezpečnost jediného alternativního chladiva R134yf podpořily.

Mluvčí Daimleru dnes agentuře Reuters řekl, že postoj automobilky zůstává beze změny. Dodal, že Daimler pokračuje ve vývoji alternativního chladícího systému, který by se mohl začít používat od roku 2017. Německo povolilo Daimleru používat R134a do doby, než bude mít nový systém vyvinutý.

,