Majitelé naftových motorů si přece jen musí dát na něco pozor. "Při přechodu na jinou naftu je vždy nutné vyměnit úplně všechnu naftu v nádrži. Míchání různých druhů nestačí," radí Jaroslav Růžek z České rafinérské a upozorňuje také na nižší hustotu arktické nafty. "Tato vlastnost se může v provozu projevit o něco vyšší spotřebou."
Zároveň se nabízí otázka, zda se do motorové nafty vyplatí přilévat další přísady od speciálních aditiv, které lze zakoupit u pump nebo také přilévat do nafty benzin. "V nákupu speciálních aditiv vidím zbytečné utrácení peněz, ani přilitím benzinu nelze očekávat nějaké velké zlepšení vlastností nafty," říká pracovnice nezávislé zkušebny Ústavu pro výzkum motorových vozidel, která však nechce uvést své jméno. Hlavně proto, že jde o její soukromý názor, který není podložen žádnými odbornými výsledky. Její slova potvrzuje technik jednoho pražského servisu: "Aditiva nedoporučujeme, protože motorová nafta je dostatečně kvalitní."
Bezproblémový zimní provoz vyžaduje kvaliltní naftu. |