Diskuze
Letní horka prověřují chlazení: do vařícího motoru studená voda nepatří
Děkujeme za pochopení.
I79v62a65n 87M69i63n11á96ř
To, že studená voda do vařícího motoru nepatří - je stejně geniální objev, jako prohlášení dědečka v "Saturninovi" ... že lít vodu do kyseliny je blbost .
L51u66d12v87í53k 80G38a21j55d50o62š44í81k
Tak u moderních aut se vám do motoru který vaří ani vodu nepovede nalít, protože není jak. Víčka na nádobkách jsou totiž udělaná z bezpečnostních důvodů tak, že při vyšším přetlaku nejdou vůbec otevřít.
Těch opařených chytráků bávalo kdysi celkem dost...
P74a10v54e96l 10M27a73r90t61i74n70e23k
Hmm. Stopnout vařící motor? Chybí pár informací. Pokud mám vodu v expanzce a motor vaří tak, že je opravdu horký, zkusím hadici od termostatu. Jestli na ni zdržím prst, je problém tam. Každopádně je lepší nechat motor doběhnout, zchladit, na volnoběh. Pokud mi neběží ventilátor na chladiči, tak to nemá cenu. To je nejběžnější závada. Nejhorší scénář je, kdy se kousne motor. Hlavně nenechat vychladnout. Nalít třeba vodu z kaluže a pokusit se natočit. Ovšem pozor. Nezkoušet u motoru v záruce. Na to mate AAA. Mluvím o poctivých motorech. Můj litinový 1600 diesel Ford Cortina se mi kousnul na nový rok. Odešlo chlazení. Přítok vody z moře( ano mám ho namontovany v lodi) se ucpal a vyvaril chladič. Okamžitě jsem nalil vodu z cajniku - 2x jsem vařil a doplnil. Potom přes pořádnou baterii start. Moc se mu nechtělo, ale startnul. Uff. Šlape. Ale opakuji, u starších motorů, ne oturbenych sekaček.
L23u82d11v49í65k 68G12a82j14d60o20š16í55k
Chce to trochu pracovat s fyzikou, pane Martínku.
Pokud vodu vyvaříte, tak je to torchu něco jiného, než když začnete vařit, což je stav, na který vás upozorní dnes všechna auta výstražnou kontrolkou. V tomto stavu je pochopitelně lépe motor urychleně vypnout bay nedošlo právě k tomu vyvaření.
M10a40r28e84k 66J32a20n52e69č14k62a
Možné je určitě míchat antifreeze G11 a G48. Někteří výrobci, např. Sheron používá přímo oboje značení na obalu, čili G11 a G48. Jiní je označují dokonce jako K11 nebo K48, konkrétně šuntovní Starline. Pro mnohé stále utajený fakt je také ten, že dnešní destilka je silně demineralizovaná a tím dosti hladová voda a pro motory naprosto nevhodná. Mnohem lepší je používat měkkou vodu z vodovodu (ne tvrdou), než tyhle typy destilek. Koupit si kvalitní koncentrát a udělat si naředění sám. Rovněž by se měla nemrzka měnit co 3 až 4 roky pro dobrou kondici chladící soustavy a těsnění a vždy před nalitím nové, chladící soustavu vypláchnout.
L21u90d69v46í36k 15G89a90j40d73o40š96í36k
Co to je "hladová voda"? Nejste trochu mimo?
P81e60t61r 77S23t88e48j51s98k85a54l
Zase nejvetsi odbornik na chlazeni motoru je zamestnanec Skody Auto CZ. Nevlastni on ten Babis iDnes i Skodu Auto?
K93a52r60e70l 52S78u48c38k
To by mě zajímalo jak nalije autor studenou vodu do motoru. Buď ji naliji do expanzní nádoby nebo do CHLADIČE, ale nikdy do motoru. A dále teplota bodu varu je u aut s uzavřeným přetlakovým okruhem cca u 120-130 stupních. A to ze dvou důvodu 1) že kapalina která se do chladící soustavy dává je na bázi monoetylenglykolu, který nejen nezamrzá ale i posunuje onen bod varu. 2) v soustavě je je udržován přetlak který zabraňuje “vaření” jako u papiňáku v kuchyni. Doporučuji autorovi psát raději o něčem čemu rozumí. STOP AMATÉRIZMU. Díky.
K74a97t64e55ř97i70n28a 74V80ý68b43o90r23n77á
Pokud vyvaříte vodu a doplňujete ji prostřednictvím expanzní nádoby, teče přímo do motoru. Ostatně kam jinam by asi tak tekla, že. Teplotu varu chladící kapaliny ovlivňuje provozní tlak a ne žádné přísady. Proto je chladící okruh uzavřený a s přetlakovým ventilem. Ovšem při teplotě 130 stupňů má chladící kapalina tlak okolo tří atmosfér. To je dost i na papiňák. Nevím, jestli bych to chtěla mít v chladíči.:) Doporučuji, abyste psal raději o věcech, kterým rozumíte :))
M50a59r90t90i89n 73N72e49p69l
"Chladící kapalina vře při teplotě nad 100 stupňů" To jako myslel autor vážně? V tom případě již nemá smysl další moudra tohoto znalce dále číst....
D60a80n10i94e48l 79N13. 86P28o87k42o24r82n94ý
Tlak a složení, ty znalče?
P15a78v52e69l 72J69e39ř52á63b90e26k
Špatná doba - kde jsou časy, když v chladiči si skutečně chlapi ohřáli buřty.
Ale naše praxe s doléváním vody - pomalinku za běhu motoru.
Otevřít chladič lze i když vaří, ale nebudu to popisovat - aby to někdo nezkusil, na něco nezapomněl a následně se neopařil.
F11i10l78i61p 87T74ř65e34b38a
VYpnout vařící se motor, je nejjistější cesta, jak ho poslat do věčných lovišť, zvlášť pokud je problém s výkonem chlazení, a ne jeho funkcí. Vařením se chladící kapalina sama ochlazuje a pokud funguje oběhové čerpadlo, udržuje tím i motor na teplotě lehce přes 100°C. Pokud rozžhavený motor vypnete, kapalina přestane obíhat a motor nechladí nic.
M74i97r75o79s94l76a80v 24S13i79n62d67e63l85a21r
To zalezi na tom, jestli ta voda jeste vubec obiha a cerpadlo se netoci v nejake parni kapse.
J77i46n78d34ř35i40c23h 76L89u53k90e40š
Tak nevim, porad slysim, ze lidi nezajima, jakou teplotu ma motor, ze chteji hlavne konektivitu. Ja bych naopak auto, ktere by melo nesizene budiky na teplotu chladici kapaliny, teplotu oleje, tlak oleje, dobijeni, uvital. Lepsi nez priblble displeje a loveni v menu. Ano, treba u Superba v praci casto teplotu oleje sleduju, da se aspon nalistovat. A nez se motor prohreje cely, oleji trva daleko dele, nez dosahne provozni teploty. Chladici kapalina uz ma 90 a olej treba teprve kolem 50... V tomhle se mne libi amici a jejich trucky. Dodneska maji budiku jak v letadle, teploty oleju v prevodovce, v diferakach, tlaky vzduchu, oleje atd atd. Clovek to preletne a vi co se deje.Kdyz se u evropskeho auta bez budiku rozsviti kontrolka, je uz vetsinou pozde.
A80n75t89o76n91í58n 37S59v21o63b43o46d91a
Jedno řešení je, zapojit do zásuvky OBD2 ELM 327 a spustit program třeba Torque na tabletu, potom si zvolit, co chci ukázat na displeji, není to příliš komfortní, ale možností je spousta, pěkná hračka
J70i65ř54í 97N95o56v88o97t42n26ý
Nepatří? A jak chcete chladit škodovky jinak?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Administrativní pracovník
Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha