Diskuze

Letní horka prověřují chlazení: do vařícího motoru studená voda nepatří

Popojíždíte v koloně na rozpáleném jadranském pobřeží nebo žhnoucí pražskou ulicí a motor ohlásí, že mu je horko. Moderní auta už „nevaří“, chlazení je dimenzované víc než dostatečně. Když se ovšem ukazatel teploty chladicí kapaliny nezvykle vychýlí, případně se rozsvítí červená kontrolka teploměru, je něco v nepořádku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IM

I79v62a65n 87M69i63n11á96ř

18. 8. 2018 8:18

To, že studená voda do vařícího motoru nepatří - je stejně geniální objev, jako prohlášení dědečka v "Saturninovi" ... že lít vodu do kyseliny je blbost :-).

2 1
možnosti
LG

Tak u moderních aut se vám do motoru který vaří ani vodu nepovede nalít, protože není jak. Víčka na nádobkách jsou totiž udělaná z bezpečnostních důvodů tak, že při vyšším přetlaku nejdou vůbec otevřít.

Těch opařených chytráků bávalo kdysi celkem dost...

0 0
možnosti
Foto

Hmm. Stopnout vařící motor? Chybí pár informací. Pokud mám vodu v expanzce a motor vaří tak, že je opravdu horký, zkusím hadici od termostatu. Jestli na ni zdržím prst, je problém tam. Každopádně je lepší nechat motor doběhnout, zchladit, na volnoběh. Pokud mi neběží ventilátor na chladiči, tak to nemá cenu. To je nejběžnější závada. Nejhorší scénář je, kdy se kousne motor. Hlavně nenechat vychladnout. Nalít třeba vodu z kaluže a pokusit se natočit. Ovšem pozor. Nezkoušet u motoru v záruce. Na to mate AAA. Mluvím o poctivých motorech. Můj litinový 1600 diesel Ford Cortina se mi kousnul na nový rok. Odešlo chlazení. Přítok vody z moře( ano mám ho namontovany v lodi) se ucpal a vyvaril chladič. Okamžitě jsem nalil vodu z cajniku - 2x jsem vařil a doplnil. Potom přes pořádnou baterii start. Moc se mu nechtělo, ale startnul. Uff. Šlape. Ale opakuji, u starších motorů, ne oturbenych sekaček.

0 0
možnosti
LG

Chce to trochu pracovat s fyzikou, pane Martínku.

Pokud vodu vyvaříte, tak je to torchu něco jiného, než když začnete vařit, což je stav, na který vás upozorní dnes všechna auta výstražnou kontrolkou. V tomto stavu je pochopitelně lépe motor urychleně vypnout bay nedošlo právě k tomu vyvaření.

0 0
možnosti
MJ

Možné je určitě míchat antifreeze G11 a G48. Někteří výrobci, např. Sheron používá přímo oboje značení na obalu, čili G11 a G48. Jiní je označují dokonce jako K11 nebo K48, konkrétně šuntovní Starline. Pro mnohé stále utajený fakt je také ten, že dnešní destilka je silně demineralizovaná a tím dosti hladová voda a pro motory naprosto nevhodná. Mnohem lepší je používat měkkou vodu z vodovodu (ne tvrdou), než tyhle typy destilek. Koupit si kvalitní koncentrát a udělat si naředění sám. Rovněž by se měla nemrzka měnit co 3 až 4 roky pro dobrou kondici chladící soustavy a těsnění a vždy před nalitím nové, chladící soustavu vypláchnout.

0 0
možnosti
LG

Co to je "hladová voda"? Nejste trochu mimo?

0 0
možnosti
PS

Zase nejvetsi odbornik na chlazeni motoru je zamestnanec Skody Auto CZ. Nevlastni on ten Babis iDnes i Skodu Auto?

2 0
možnosti
Foto

K93a52r60e70l 52S78u48c38k

17. 8. 2018 21:22

To by mě zajímalo jak nalije autor studenou vodu do motoru. Buď ji naliji do expanzní nádoby nebo do CHLADIČE, ale nikdy do motoru. A dále teplota bodu varu je u aut s uzavřeným přetlakovým okruhem cca u 120-130 stupních. A to ze dvou důvodu 1) že kapalina která se do chladící soustavy dává je na bázi monoetylenglykolu, který nejen nezamrzá ale i posunuje onen bod varu. 2) v soustavě je je udržován přetlak který zabraňuje “vaření” jako u papiňáku v kuchyni. Doporučuji autorovi psát raději o něčem čemu rozumí. STOP AMATÉRIZMU. Díky.

2 7
možnosti
KV

Pokud vyvaříte vodu a doplňujete ji prostřednictvím expanzní nádoby, teče přímo do motoru. Ostatně kam jinam by asi tak tekla, že. Teplotu varu chladící kapaliny ovlivňuje provozní tlak a ne žádné přísady. Proto je chladící okruh uzavřený a s přetlakovým ventilem. Ovšem při teplotě 130 stupňů má chladící kapalina tlak okolo tří atmosfér. To je dost i na papiňák. Nevím, jestli bych to chtěla mít v chladíči.:) Doporučuji, abyste psal raději o věcech, kterým rozumíte :))

3 7
možnosti
MN

M50a59r90t90i89n 73N72e49p69l

17. 8. 2018 19:53

"Chladící kapalina vře při teplotě nad 100 stupňů" To jako myslel autor vážně? V tom případě již nemá smysl další moudra tohoto znalce dále číst....Rv

2 14
možnosti
DNP

Tlak a složení, ty znalče?

2 1
možnosti
PJ

Špatná doba - kde jsou časy, když v chladiči si skutečně chlapi ohřáli buřty.

Ale naše praxe s doléváním vody - pomalinku za běhu motoru.

Otevřít chladič lze i když vaří, ale nebudu to popisovat - aby to někdo nezkusil, na něco nezapomněl a následně se neopařil.

0 0
možnosti
FT

F11i10l78i61p 87T74ř65e34b38a

17. 8. 2018 14:46

VYpnout vařící se motor, je nejjistější cesta, jak ho poslat do věčných lovišť, zvlášť pokud je problém s výkonem chlazení, a ne jeho funkcí. Vařením se chladící kapalina sama ochlazuje a pokud funguje oběhové čerpadlo, udržuje tím i motor na teplotě lehce přes 100°C. Pokud rozžhavený motor vypnete, kapalina přestane obíhat a motor nechladí nic.

13 2
možnosti
MS

To zalezi na tom, jestli ta voda jeste vubec obiha a cerpadlo se netoci v nejake parni kapse.

1 0
možnosti
JL

Tak nevim, porad slysim, ze lidi nezajima, jakou teplotu ma motor, ze chteji hlavne konektivitu. Ja bych naopak auto, ktere by melo nesizene budiky na teplotu chladici kapaliny, teplotu oleje, tlak oleje, dobijeni, uvital. Lepsi nez priblble displeje a loveni v menu. Ano, treba u Superba v praci casto teplotu oleje sleduju, da se aspon nalistovat. A nez se motor prohreje cely, oleji trva daleko dele, nez dosahne provozni teploty. Chladici kapalina uz ma 90 a olej treba teprve kolem 50... V tomhle se mne libi amici a jejich trucky. Dodneska maji budiku jak v letadle, teploty oleju v prevodovce, v diferakach, tlaky vzduchu, oleje atd atd. Clovek to preletne a vi co se deje.Kdyz se u evropskeho auta bez budiku rozsviti kontrolka, je uz vetsinou pozde.

19 1
možnosti
AS

Jedno řešení je, zapojit do zásuvky OBD2 ELM 327 a spustit program třeba Torque na tabletu, potom si zvolit, co chci ukázat na displeji, není to příliš komfortní, ale možností je spousta, pěkná hračka

1 0
možnosti
JN

Nepatří? A jak chcete chladit škodovky jinak?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha