Diskuze
Letní horka prověřují chlazení: do vařícího motoru studená voda nepatří
Děkujeme za pochopení.
I17v82a35n 13M48i14n68á78ř
To, že studená voda do vařícího motoru nepatří - je stejně geniální objev, jako prohlášení dědečka v "Saturninovi" ... že lít vodu do kyseliny je blbost .
L61u50d63v50í20k 72G40a47j89d34o51š87í58k
Tak u moderních aut se vám do motoru který vaří ani vodu nepovede nalít, protože není jak. Víčka na nádobkách jsou totiž udělaná z bezpečnostních důvodů tak, že při vyšším přetlaku nejdou vůbec otevřít.
Těch opařených chytráků bávalo kdysi celkem dost...
P48a78v40e27l 74M24a62r44t28i83n69e71k
Hmm. Stopnout vařící motor? Chybí pár informací. Pokud mám vodu v expanzce a motor vaří tak, že je opravdu horký, zkusím hadici od termostatu. Jestli na ni zdržím prst, je problém tam. Každopádně je lepší nechat motor doběhnout, zchladit, na volnoběh. Pokud mi neběží ventilátor na chladiči, tak to nemá cenu. To je nejběžnější závada. Nejhorší scénář je, kdy se kousne motor. Hlavně nenechat vychladnout. Nalít třeba vodu z kaluže a pokusit se natočit. Ovšem pozor. Nezkoušet u motoru v záruce. Na to mate AAA. Mluvím o poctivých motorech. Můj litinový 1600 diesel Ford Cortina se mi kousnul na nový rok. Odešlo chlazení. Přítok vody z moře( ano mám ho namontovany v lodi) se ucpal a vyvaril chladič. Okamžitě jsem nalil vodu z cajniku - 2x jsem vařil a doplnil. Potom přes pořádnou baterii start. Moc se mu nechtělo, ale startnul. Uff. Šlape. Ale opakuji, u starších motorů, ne oturbenych sekaček.
L76u61d57v55í21k 84G47a14j52d80o81š53í79k
Chce to trochu pracovat s fyzikou, pane Martínku.
Pokud vodu vyvaříte, tak je to torchu něco jiného, než když začnete vařit, což je stav, na který vás upozorní dnes všechna auta výstražnou kontrolkou. V tomto stavu je pochopitelně lépe motor urychleně vypnout bay nedošlo právě k tomu vyvaření.
M78a96r29e52k 24J68a32n89e58č44k56a
Možné je určitě míchat antifreeze G11 a G48. Někteří výrobci, např. Sheron používá přímo oboje značení na obalu, čili G11 a G48. Jiní je označují dokonce jako K11 nebo K48, konkrétně šuntovní Starline. Pro mnohé stále utajený fakt je také ten, že dnešní destilka je silně demineralizovaná a tím dosti hladová voda a pro motory naprosto nevhodná. Mnohem lepší je používat měkkou vodu z vodovodu (ne tvrdou), než tyhle typy destilek. Koupit si kvalitní koncentrát a udělat si naředění sám. Rovněž by se měla nemrzka měnit co 3 až 4 roky pro dobrou kondici chladící soustavy a těsnění a vždy před nalitím nové, chladící soustavu vypláchnout.
L30u39d53v26í41k 42G65a92j78d43o20š81í90k
Co to je "hladová voda"? Nejste trochu mimo?
P66e95t86r 47S94t26e42j90s14k25a47l
Zase nejvetsi odbornik na chlazeni motoru je zamestnanec Skody Auto CZ. Nevlastni on ten Babis iDnes i Skodu Auto?
K80a27r27e11l 82S89u55c92k
To by mě zajímalo jak nalije autor studenou vodu do motoru. Buď ji naliji do expanzní nádoby nebo do CHLADIČE, ale nikdy do motoru. A dále teplota bodu varu je u aut s uzavřeným přetlakovým okruhem cca u 120-130 stupních. A to ze dvou důvodu 1) že kapalina která se do chladící soustavy dává je na bázi monoetylenglykolu, který nejen nezamrzá ale i posunuje onen bod varu. 2) v soustavě je je udržován přetlak který zabraňuje “vaření” jako u papiňáku v kuchyni. Doporučuji autorovi psát raději o něčem čemu rozumí. STOP AMATÉRIZMU. Díky.
K20a47t26e60ř11i45n85a 47V61ý44b29o28r16n52á
Pokud vyvaříte vodu a doplňujete ji prostřednictvím expanzní nádoby, teče přímo do motoru. Ostatně kam jinam by asi tak tekla, že. Teplotu varu chladící kapaliny ovlivňuje provozní tlak a ne žádné přísady. Proto je chladící okruh uzavřený a s přetlakovým ventilem. Ovšem při teplotě 130 stupňů má chladící kapalina tlak okolo tří atmosfér. To je dost i na papiňák. Nevím, jestli bych to chtěla mít v chladíči.:) Doporučuji, abyste psal raději o věcech, kterým rozumíte :))
M77a59r85t82i43n 37N82e49p38l
"Chladící kapalina vře při teplotě nad 100 stupňů" To jako myslel autor vážně? V tom případě již nemá smysl další moudra tohoto znalce dále číst....
D54a96n25i92e79l 18N87. 93P20o94k93o28r79n36ý
Tlak a složení, ty znalče?
P46a59v40e93l 39J69e94ř29á73b73e49k
Špatná doba - kde jsou časy, když v chladiči si skutečně chlapi ohřáli buřty.
Ale naše praxe s doléváním vody - pomalinku za běhu motoru.
Otevřít chladič lze i když vaří, ale nebudu to popisovat - aby to někdo nezkusil, na něco nezapomněl a následně se neopařil.
F51i95l17i21p 65T15ř69e19b75a
VYpnout vařící se motor, je nejjistější cesta, jak ho poslat do věčných lovišť, zvlášť pokud je problém s výkonem chlazení, a ne jeho funkcí. Vařením se chladící kapalina sama ochlazuje a pokud funguje oběhové čerpadlo, udržuje tím i motor na teplotě lehce přes 100°C. Pokud rozžhavený motor vypnete, kapalina přestane obíhat a motor nechladí nic.
M13i29r92o67s52l55a34v 17S20i58n58d79e59l45a82r
To zalezi na tom, jestli ta voda jeste vubec obiha a cerpadlo se netoci v nejake parni kapse.
J95i87n20d68ř54i35c33h 50L53u38k21e80š
Tak nevim, porad slysim, ze lidi nezajima, jakou teplotu ma motor, ze chteji hlavne konektivitu. Ja bych naopak auto, ktere by melo nesizene budiky na teplotu chladici kapaliny, teplotu oleje, tlak oleje, dobijeni, uvital. Lepsi nez priblble displeje a loveni v menu. Ano, treba u Superba v praci casto teplotu oleje sleduju, da se aspon nalistovat. A nez se motor prohreje cely, oleji trva daleko dele, nez dosahne provozni teploty. Chladici kapalina uz ma 90 a olej treba teprve kolem 50... V tomhle se mne libi amici a jejich trucky. Dodneska maji budiku jak v letadle, teploty oleju v prevodovce, v diferakach, tlaky vzduchu, oleje atd atd. Clovek to preletne a vi co se deje.Kdyz se u evropskeho auta bez budiku rozsviti kontrolka, je uz vetsinou pozde.
A81n54t89o33n18í14n 30S42v40o47b36o86d23a
Jedno řešení je, zapojit do zásuvky OBD2 ELM 327 a spustit program třeba Torque na tabletu, potom si zvolit, co chci ukázat na displeji, není to příliš komfortní, ale možností je spousta, pěkná hračka
J22i63ř25í 89N70o46v70o38t68n26ý
Nepatří? A jak chcete chladit škodovky jinak?
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“, který právě před 30 lety osiřel
První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Prodej bytu 3+kk v Ostrově, ul. Myslbekova
Myslbekova, Ostrov, okres Karlovy Vary
3 900 000 Kč