Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Letní horka prověřují chlazení: do vařícího motoru studená voda nepatří

Popojíždíte v koloně na rozpáleném jadranském pobřeží nebo žhnoucí pražskou ulicí a motor ohlásí, že mu je horko. Moderní auta už „nevaří“, chlazení je dimenzované víc než dostatečně. Když se ovšem ukazatel teploty chladicí kapaliny nezvykle vychýlí, případně se rozsvítí červená kontrolka teploměru, je něco v nepořádku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I27v24a55n 16M22i36n94á32ř

18. 8. 2018 8:18

To, že studená voda do vařícího motoru nepatří - je stejně geniální objev, jako prohlášení dědečka v "Saturninovi" ... že lít vodu do kyseliny je blbost :-).

2 1
možnosti

Tak u moderních aut se vám do motoru který vaří ani vodu nepovede nalít, protože není jak. Víčka na nádobkách jsou totiž udělaná z bezpečnostních důvodů tak, že při vyšším přetlaku nejdou vůbec otevřít.

Těch opařených chytráků bávalo kdysi celkem dost...

0 0
možnosti
Foto

Hmm. Stopnout vařící motor? Chybí pár informací. Pokud mám vodu v expanzce a motor vaří tak, že je opravdu horký, zkusím hadici od termostatu. Jestli na ni zdržím prst, je problém tam. Každopádně je lepší nechat motor doběhnout, zchladit, na volnoběh. Pokud mi neběží ventilátor na chladiči, tak to nemá cenu. To je nejběžnější závada. Nejhorší scénář je, kdy se kousne motor. Hlavně nenechat vychladnout. Nalít třeba vodu z kaluže a pokusit se natočit. Ovšem pozor. Nezkoušet u motoru v záruce. Na to mate AAA. Mluvím o poctivých motorech. Můj litinový 1600 diesel Ford Cortina se mi kousnul na nový rok. Odešlo chlazení. Přítok vody z moře( ano mám ho namontovany v lodi) se ucpal a vyvaril chladič. Okamžitě jsem nalil vodu z cajniku - 2x jsem vařil a doplnil. Potom přes pořádnou baterii start. Moc se mu nechtělo, ale startnul. Uff. Šlape. Ale opakuji, u starších motorů, ne oturbenych sekaček.

0 0
možnosti

Chce to trochu pracovat s fyzikou, pane Martínku.

Pokud vodu vyvaříte, tak je to torchu něco jiného, než když začnete vařit, což je stav, na který vás upozorní dnes všechna auta výstražnou kontrolkou. V tomto stavu je pochopitelně lépe motor urychleně vypnout bay nedošlo právě k tomu vyvaření.

0 0
možnosti

Možné je určitě míchat antifreeze G11 a G48. Někteří výrobci, např. Sheron používá přímo oboje značení na obalu, čili G11 a G48. Jiní je označují dokonce jako K11 nebo K48, konkrétně šuntovní Starline. Pro mnohé stále utajený fakt je také ten, že dnešní destilka je silně demineralizovaná a tím dosti hladová voda a pro motory naprosto nevhodná. Mnohem lepší je používat měkkou vodu z vodovodu (ne tvrdou), než tyhle typy destilek. Koupit si kvalitní koncentrát a udělat si naředění sám. Rovněž by se měla nemrzka měnit co 3 až 4 roky pro dobrou kondici chladící soustavy a těsnění a vždy před nalitím nové, chladící soustavu vypláchnout.

0 0
možnosti

Co to je "hladová voda"? Nejste trochu mimo?

0 0
možnosti

Zase nejvetsi odbornik na chlazeni motoru je zamestnanec Skody Auto CZ. Nevlastni on ten Babis iDnes i Skodu Auto?

2 0
možnosti
Foto

K88a31r37e43l 41S44u17c79k

17. 8. 2018 21:22

To by mě zajímalo jak nalije autor studenou vodu do motoru. Buď ji naliji do expanzní nádoby nebo do CHLADIČE, ale nikdy do motoru. A dále teplota bodu varu je u aut s uzavřeným přetlakovým okruhem cca u 120-130 stupních. A to ze dvou důvodu 1) že kapalina která se do chladící soustavy dává je na bázi monoetylenglykolu, který nejen nezamrzá ale i posunuje onen bod varu. 2) v soustavě je je udržován přetlak který zabraňuje “vaření” jako u papiňáku v kuchyni. Doporučuji autorovi psát raději o něčem čemu rozumí. STOP AMATÉRIZMU. Díky.

2 7
možnosti

Pokud vyvaříte vodu a doplňujete ji prostřednictvím expanzní nádoby, teče přímo do motoru. Ostatně kam jinam by asi tak tekla, že. Teplotu varu chladící kapaliny ovlivňuje provozní tlak a ne žádné přísady. Proto je chladící okruh uzavřený a s přetlakovým ventilem. Ovšem při teplotě 130 stupňů má chladící kapalina tlak okolo tří atmosfér. To je dost i na papiňák. Nevím, jestli bych to chtěla mít v chladíči.:) Doporučuji, abyste psal raději o věcech, kterým rozumíte :))

3 7
možnosti

M11a92r17t85i26n 25N17e74p65l

17. 8. 2018 19:53

"Chladící kapalina vře při teplotě nad 100 stupňů" To jako myslel autor vážně? V tom případě již nemá smysl další moudra tohoto znalce dále číst....Rv

2 14
možnosti

Tlak a složení, ty znalče?

2 1
možnosti

Špatná doba - kde jsou časy, když v chladiči si skutečně chlapi ohřáli buřty.

Ale naše praxe s doléváním vody - pomalinku za běhu motoru.

Otevřít chladič lze i když vaří, ale nebudu to popisovat - aby to někdo nezkusil, na něco nezapomněl a následně se neopařil.

0 0
možnosti

F30i43l35i54p 27T90ř72e44b19a

17. 8. 2018 14:46

VYpnout vařící se motor, je nejjistější cesta, jak ho poslat do věčných lovišť, zvlášť pokud je problém s výkonem chlazení, a ne jeho funkcí. Vařením se chladící kapalina sama ochlazuje a pokud funguje oběhové čerpadlo, udržuje tím i motor na teplotě lehce přes 100°C. Pokud rozžhavený motor vypnete, kapalina přestane obíhat a motor nechladí nic.

13 2
možnosti

To zalezi na tom, jestli ta voda jeste vubec obiha a cerpadlo se netoci v nejake parni kapse.

1 0
možnosti

Tak nevim, porad slysim, ze lidi nezajima, jakou teplotu ma motor, ze chteji hlavne konektivitu. Ja bych naopak auto, ktere by melo nesizene budiky na teplotu chladici kapaliny, teplotu oleje, tlak oleje, dobijeni, uvital. Lepsi nez priblble displeje a loveni v menu. Ano, treba u Superba v praci casto teplotu oleje sleduju, da se aspon nalistovat. A nez se motor prohreje cely, oleji trva daleko dele, nez dosahne provozni teploty. Chladici kapalina uz ma 90 a olej treba teprve kolem 50... V tomhle se mne libi amici a jejich trucky. Dodneska maji budiku jak v letadle, teploty oleju v prevodovce, v diferakach, tlaky vzduchu, oleje atd atd. Clovek to preletne a vi co se deje.Kdyz se u evropskeho auta bez budiku rozsviti kontrolka, je uz vetsinou pozde.

19 1
možnosti

Jedno řešení je, zapojit do zásuvky OBD2 ELM 327 a spustit program třeba Torque na tabletu, potom si zvolit, co chci ukázat na displeji, není to příliš komfortní, ale možností je spousta, pěkná hračka

1 0
možnosti

Nepatří? A jak chcete chladit škodovky jinak?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!