Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler 200: tajemný Američan je možná novým velkým fiatem nebo lancií

aktualizováno 
Chrysler představil svůj nový model 200, kterým nahrazuje ve výrobním programu nepříliš úspěšný sebring. Pod taktovkou Fiatu, který teď v americké automobilce vládne, slibuje u novinky nejenom retuš karoserie, ale hlavně pozměněný interiér a mnoho vylepšení pod kapotou.

Chrysler 200 | foto: Chrysler

Před pár lety uvedený sebring poslední generace měl být nejdůležitějším modelem Chrysleru. Po třech letech končí, z čehož i naprostý automobilový laik pochopí, že se jeho mise nepovedla. Nahrazuje ho model 200, který už vznikal pod dohledem Fiatu, jenž do Chrysleru majetkově vstoupil loni.

Chrysler 200

Z našeho hlediska je na novince asi nejzajímavější to, že se s ní možná setkáme pod značkou Fiat nebo Lancia. Zatím to spíš vypadá, že se značka Chrysler z Evropy odporoučí, ale je jasné, že pod logem Fiatu nebo Lancie by se asi prodávala novinka lépe. Navíc model 200 svými rozměry přesně zapadá tam, kde jsou dnes Fiat i Lancia plonkoví.

Chrysler 200 je v rámci americké nabídky modelem středním, s délkou pod pět metrů. V Evropě ale bude patřit mezi velká auta, tedy přesně do toho segmentu trhu, kde Fiat a Lancia dnes žádný model nenabízejí, nepočítaje doprodej výhradně kombíkové cromy. Takže "dvoustovka" na evropský způsob by byla logické a levné doplnění nabídky, navíc jsou americká auta relativně levná, což může být další konkurenční výhoda.

Chrysler 200

Bez ohledu na to, jestli se Chrysler 200 dočká předělávky na fiat nebo lancii, tak přináší oproti předchozímu sebringu řadu změn a vylepšení. Karoserie se od původního sebringu zásadně neliší, výrobce ji podrobil spíš většímu faceliftu. Z dostupných snímků působí novinka decentnějším dojmem. Bohužel se výrobce zatím nepochlubil fotografií s bočním pohledem na auto. Z detailních obrázků je pak patrné, že zadní svítilny jsou diodové, stejně jako směrová světla v zrcátkách.

Pro americký trh bude dvoustovka vybavena dvojicí motorů s obvyklou kubaturou. Slabší čtyřválec s objemem 2,4 litru poskytne 129 kW, silnější šestiválec s objemem 3,6 litru pak dá 211 kW. Pro čtyřválec výrobce nachystal čtyřstupňový automat, pro silnější motor pak šestistupňový automat.

Pro Evropu bude nezbytný diesel. Do předchozí generace sebringu ho dodával Volkswagen, v modelu 200 se logicky objeví diesel od Fiatu, pravděpodobně s manuální převodovkou, minimálně jako alternativou.

Podvozková platforma zůstala zachována z modelu Sebring. Pod novou karoserií se ale podle výrobce skrývá velké množství vylepšení, která nejsou na první pohled patrná, ale pro konstrukci auta jsou zásadní. Skelet u Chrysleru vyztužili a přepracované jsou i závěsy kol a další díly podvozku.

Prý největší překvapení bude na zákazníky čekat v interiéru novinky. Ale jaké, to si zatím Chrysler nechává pro sebe. Máme se těšit na lepší materiály sedadel, ale především na nové plasty s měkčenou úpravou. Výrobce se zatím nezmiňuje ani o ceně nového modelu, pouze uvedl, že v USA se do prodeje dostane ještě do konce letošního roku. Chrysler prozatím mlčí, zda nabídne i verzi kabriolet jako u modelu Sebring.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.