Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler LeBaron: kabriolet, který má charisma

aktualizováno 
Značku LeBaron používala americká automobilka už ve třicátých letech, ovšem zdejší motoristé se ve větší míře setkávají až s vozy od generace, která se představila v roce 1986 a v jednotlivých modelech byla modernizována od roku 1991 a konečně i v roce 1994. Kabriolet, který je v Česku poměrně oblíbený, je zajímavý také tím, že je svébytný - nevznikl "odříznutím střechy" z limuzíny. Ta má jiné rozměry, jiný podvozek a kromě amerického názvu LeBaron také exportní jméno Saratoga.
Chrysler LeBaron

Chrysler LeBaron | foto: AAA Auto Praha

Kabriolet Chrysler LeBaron se do Česka dostal v poměrně značné síle i proto, že v USA i v západní Evropě patří jako ojetina k nejlevnějším vozům svého ražení, což zdejší kupci nepřehlédli. "Za zájem stojí hlavně auta od ročníku 1991, která dostala nové motory," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Chrysler můžete koupit na www.automodul.cz

Za nejlepší považuje třílitrový šestiválec od Mitsubishi, značně se ale proti minulosti zlepšily i Chryslerovy pohony 2.2 i 2.5 s turbem i bez. "Na trhu ojetin se objevuje několik modelů, z nichž rozšířený LX představuje zhruba střední výbavu a GTC je na špici, tedy i s koženým interiérem a mnoha dalšími vymoženostmi."

Modely LeBaron patří i ve zdejších bazarech k relativně dostupným kabrioletům, k jejich dalším přednostem patří komfort a po americku obdivuhodný prostor na předních sedadlech. Výhodou je také určitá jednoduchost, která majitelům dovoluje svépomocné snažení.

LeBaron boduje pro kabriolet pořád ještě přijatelným designem, který naznačuje, že majitel má něco lepšího, než automobil ve skutečnosti je. Nelze však zapomínat na levnější původ vozu, který se projevuje třeba i tím, že automatické převodovky (do osmdesátých let třístupňové, později čtyřstupňové) mívají po zhruba 200 tisících kilometrů problémy.

Bez výhrad nebývají ani manuální (pětirychlostní) převodovky, které na rozdíl od automatů Američané příliš neumějí. Americká - měkká a houpavá - charakteristika pérování neslibuje dobré jízdní vlastnosti.

Jinými slovy - motory jsou rychlejší než podvozek. U modelů s vyklápěcími kryty světlometů tato výbava zlobí, zvlášť pokud je automobil po karosářské opravě. Závadové bývá elektrické otevírání střechy, hůř se ovládá klimatizace, pokud u staršího vozu vůbec funguje.

K nevýhodám v neposlední řadě patří drahé náhradní díly a servis, vyšší bývá spotřeba. Ve voze je málo místa na zadních sedadlech. Nejlepší a obecně nejdoporučovanější z motorů - třílitrový šestiválec - má výkon 105 kilowattů (143 koní). Vůz s ním jede více než 180 kilometrů v hodině a z klidu na stovku zrychluje během 11 vteřin.

Ovšem spotřeba se ve městě blíží až k 15 litrům na 100 kilometrů, zatímco venku lze při opatrnějším - kabrioletovém - cestování apetit srazit pod deset litrů na 100 kilometrů.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Kabriolet Chrysler LeBaron s třílitrovým šestiválcovým motorem ročníku výroby 1994 stojí zhruba 200 tisíc korun a na trhu ojetin mu tvoří konkurenci například Ford Mustang, ať už stejně starý model 2.8 za 260 tisíc či oblíbený 5.0 za 300 tisíc korun. Kabriolety však jsou natolik specifická oblast, že zájemci o koupi staršího vozu budou srovnávat i s kabriolety na první pohled nesouměřitelnými, menšími, jen cenově více či méně podobnými. K těm se řadí třeba stejně staré vozy Ford Escort Cabrio 1.6 za 180 tisíc korun, Opel Astra 1.6 za 190 tisíc, Renault 19 1.8 za 170 tisíc, Peugeot 306 1.6 za 210 tisíc a Volkswagen Golf 1.6 za 190 tisíc korun. "V zásadě nejsem příznivcem amerických aut, nepřesvědčují mě jízdními vlastnostmi," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Kabriolet však není pro sportovní jízdu, a tak bych se na nabídku podíval z jiného úhlu. Kdybych vzal v úvahu jeho pohodlí a klidný chod šestiválcového motoru, tak bych se Chrysleru leBaron od ročníku 1992 zas až tak nebránil. Z daných možností bych však kvůli designu upřednostnil Peugeota 306."

MINUSY
- horší jízdní vlastnosti
- vyšší spotřeba, drahé náhradní díly
- málo trvanlivé převodovky
- málo místa na zadních sedadlech
- poruchy elektriky, potíže s elektrickým otvíráním střechy
- horší motory Chrysler

PLUSY
- zajímavý design, charisma
- relativně nízká pořizovací cena
- zájem na trhu ojetin
- bohatě místa na předních sedadlech
- kvalitní třílitrové šestiválce
- komfort - jednoduchost
- bohatá výbava u luxusních verzí

Chrysler LeBaron

starší model

ročník cena (Kč)
1987 55 000
1988 60 000
1989 70 000
1990 80 000

novější model
ročník cena (Kč)
1991 120 000
1992 135 000
1993 160 000
1994 200 000


příplatky za špičkový stav a výbavu
starší model 20 000
novější model 30 000

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.