Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler: luxusní 300C a sportovní Crossfire Roadster

  14:21aktualizováno  14:21
Automobilka Chrysler uvede tento měsíc na český trh dvě novinky - Crossfire Roadster a model 300C v provedení sedan. Český trh obohacují dvě velmi výrazná auta. Obrovský a majestátní sedan osloví ty, pro které je stávající evropská produkce příliš uhlazená. Bez povšimnutí nezůstanou ani řidiči crossfiru beze střechy.
Chrysler Crossfire Roadster

Chrysler Crossfire Roadster | foto: iDNES

Chrysler 300C
Automobil upoutá především nevšedním designem. Osobitý sedan, je li oblečen do černého laku, vypadá jako "služební vůz Al Caponeho hochů".

Z robustní karoserie doslova vyzařuje síla, kterou vůz disponuje. Masivní maska chladiče budí už z dáli respekt, velké lemy blatníků ukrývající osmnáctipalcová kola dělají vůz ještě širším a množství chromových prvků navozuje dojem luxusu.

V prostorném interiéru nalezneme například imitaci želvoviny, která zdobí věnec volantu, hlavici řadicí páky a madla dveří.

Uprostřed palubní desky trůní barevný navigační systém s DVD. I zde nalezneme chromové doplňky, například v podobě kliček dveří.

***

Možná ještě o něco pohlednější verze kombi dorazí přes oceán koncem léta. Na našem trhu by se měl Chrysler 300C Touring objevit na podzim letošního roku.

*** 

Vnější rozměry

Délka (mm) 5015
Šířka (mm) 1880
Výška (mm) 1475
Světlá výška (mm) 142
Rozvor (mm) 3050

Pod kapotou Chrysleru 300C najdeme jednu ze tří pohonných jednotek. Tou základní je vidlicový šestiválec o objemu 2,7 litru, vylepšený o aktivní sání a elektronické ovládání škrticí klapky ETC (Electronic Throttle Control). Motor poskytuje výkon 142 kW (193 k) při 6400 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 257 Nm při 4000 ot/min.

Druhým motorem v nabídce je opět šestiválec s aktivním sacím potrubím. 3,5 litrový agregát nabídne výkon 183 kW (250 k) při 6400 ot/min a největší točivý moment 339 Nm při 4000 ot/min.

Vrcholem nabídky je vidlicový osmiválec Hemi Magnum o objemu 5,7 litru se systémem vypínání válců MDS (Multi Displacement System). Ten disponuje výkonem 250 kW (350 k) při 5000 ot/min a maximálním točivým momentem 525 Nm při 4000 ot/min. MDS umožňuje změnit výkonný osmiválec na úsporný čtyřválec. K této změně dojde například v městském provozu, kde není využíván velký výkon osmiválcové pohonné jednotky. Pro přechod do čtyřválcového režimu potřebuje pouhých 40 milisekund.

Motor 2.7 V6 3.5 V6 5.7 V8
Spotřeba město (l/100 km) 15,2 15,9 19,5
Spotřeba mimo město (l/100 km) 8,2 8,2 9,7
Spotřeba kombinovaná (l/100 km) 10,8 11,1 13,4
Palivo Natural 91 Natural 95 Natural 95
Objem palivové nádrže (l) 68 68 72
Maximální rychlost (km/h) 184 204 250
Cena (Kč) 1 199 000 1 349 000 1 699 000

Chrysler Crossfire Roadster
Karoserie vozu doznala změn v zadní části, která byla kvůli uložení plátěné střechy přepracována. Přesto je Crossfire i zezadu dobře identifikovatelný. Napomáhá tomu i výklopné křídlo, známé již z provedení kupé.

***

Test Chrysleru Crossfire najdete ZDE

***

Střechu lze stáhnout nebo zatáhnout za pouhých 22 sekund, je však nutná asistence řidiče pro její zajištění u čelního skla. Dvoumístný interiér taktéž vychází ze známého kupé a odlišuje se pouze drobnostmi.

Vnější rozměry

Délka (mm) 4058
Šířka (mm) 1766
Výška (mm) se střechou/bez střechy 1303/1296
Rozvor (mm) 2400
Vůz pohání osvědčený šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 160 kW (215 k). Motor dosahuje maximálního točivého momentu 310 Nm a Crossfire Roadster dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost automobilu je 250 km/h.

Crossfire Coupe se prodává za 1 259 000 Kč, varianta Roadster je k dispozici za 1 319 000 Kč.

ZDE si můžete stáhnout tapety na plochu

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.