Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler přivede do USA fiaty a alfy

aktualizováno 
Aliance Chrysleru a Fiatu přivede na severoamerický trh sedm nových modelů pocházejících z Itálie. Čtyři z nich budou jezdit pod hlavičkou Chrysleru, tři jako Fiaty a Alfy Romeo. Zprávu přinesly noviny Automotive News Europe, které se specializují na automobilový průmysl.

Na americký trh se díky spolupráci Fiatu a Chrysleru dostane i stylová 500. Jako jediná by se měla prodávat pod značkou Fiat | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Všechny Fiaty pro Spojené státy se mají vyrábět v USA. Konečný plán spatří světlo světa do konce března, kdy obě automobilky podepíší smlouvu o spolupráci. Italská značka převezme 35procentní podíl v americké.

Je hodně pravděpodobné, že jediným Fiatem prodávaným v USA pod stejnou značkou jako v Evropě bude úspěšná "pětistovka". Vyrábět by se měla v mexické fabrice v Toluce, ze které v létě letošního roku přestane vyjíždět Chrysler PT Cruiser.

Američané začínají kupovat malá auta a retrovozy jako Mini nebo Volkswagen New Beetle nacházejí za oceánem řadu zákazníků. Fiat 500 se přitom může pochlubit nižší cenou než konkurence.

Také nástupce pětidveřového minivozu Fiatu Panda se podle zdrojů Automotive News podívá za moře. Ale se znakem Chrysleru nebo jeho dceřiné značky Dodge.

Třetím malým autem z italské produkce, které Chrysler zavede na své výrobní linky, bude Alfa Romeo MiTo. A čtvrtým může být model odvozený od Fiatu Grande Punto, patrně opět spojený s logem Chrysleru. Mezi o něco většími auty chřadnoucí americký koncern využije nástupce Alfy Romeo 147.

Italský autoblog ještě spekuluje o tom, že nástupce Alfy Romeo 159 by měl dodat techniku budoucím generacím Chrysleru Sebring a Dodge Avenger.

Bez malých aut se americký výrobce neobejde. Jinak by nesplnil nové emisní limity, které budou na tamním trhu platit od modelového roku 2011.

Nejslabší motor, který dnes Chrysler vyrábí, má objem 2,5 litru. Spojenectvím s Fiatem se americké automobilce otevře cesta k benzinovým motorům s objemy 1,4 a 1,8 litru. Fiat se také pokusí pomoci Chrysleru s prodeji aut v Latinské Americe, kde má vybudovanou vlastní distribuční síť. A mezi motory si vybere u Chrysleru některý z šestiválců, aby doplnil svou nabídku směrem k silnějším pohonům, napsal Automotive News Europe.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.