Na americký trh se díky spolupráci Fiatu a Chrysleru dostane i stylová 500. Jako jediná by se měla prodávat pod značkou Fiat

Na americký trh se díky spolupráci Fiatu a Chrysleru dostane i stylová 500. Jako jediná by se měla prodávat pod značkou Fiat | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Chrysler přivede do USA fiaty a alfy

  • 12
Aliance Chrysleru a Fiatu přivede na severoamerický trh sedm nových modelů pocházejících z Itálie. Čtyři z nich budou jezdit pod hlavičkou Chrysleru, tři jako Fiaty a Alfy Romeo. Zprávu přinesly noviny Automotive News Europe, které se specializují na automobilový průmysl.

Všechny Fiaty pro Spojené státy se mají vyrábět v USA. Konečný plán spatří světlo světa do konce března, kdy obě automobilky podepíší smlouvu o spolupráci. Italská značka převezme 35procentní podíl v americké.

Je hodně pravděpodobné, že jediným Fiatem prodávaným v USA pod stejnou značkou jako v Evropě bude úspěšná "pětistovka". Vyrábět by se měla v mexické fabrice v Toluce, ze které v létě letošního roku přestane vyjíždět Chrysler PT Cruiser.

Američané začínají kupovat malá auta a retrovozy jako Mini nebo Volkswagen New Beetle nacházejí za oceánem řadu zákazníků. Fiat 500 se přitom může pochlubit nižší cenou než konkurence.

Také nástupce pětidveřového minivozu Fiatu Panda se podle zdrojů Automotive News podívá za moře. Ale se znakem Chrysleru nebo jeho dceřiné značky Dodge.

Třetím malým autem z italské produkce, které Chrysler zavede na své výrobní linky, bude Alfa Romeo MiTo. A čtvrtým může být model odvozený od Fiatu Grande Punto, patrně opět spojený s logem Chrysleru. Mezi o něco většími auty chřadnoucí americký koncern využije nástupce Alfy Romeo 147.

Italský autoblog ještě spekuluje o tom, že nástupce Alfy Romeo 159 by měl dodat techniku budoucím generacím Chrysleru Sebring a Dodge Avenger.

Bez malých aut se americký výrobce neobejde. Jinak by nesplnil nové emisní limity, které budou na tamním trhu platit od modelového roku 2011.

Nejslabší motor, který dnes Chrysler vyrábí, má objem 2,5 litru. Spojenectvím s Fiatem se americké automobilce otevře cesta k benzinovým motorům s objemy 1,4 a 1,8 litru. Fiat se také pokusí pomoci Chrysleru s prodeji aut v Latinské Americe, kde má vybudovanou vlastní distribuční síť. A mezi motory si vybere u Chrysleru některý z šestiválců, aby doplnil svou nabídku směrem k silnějším pohonům, napsal Automotive News Europe.